حمله‌ی انتحاری در مکروریان چهارم کابل 10 کشته و 60 زخمی برجا گذاشت

اطلاعات روز: حوالی ساعت 4:30 بعد از ظهر شنبه یک فرد انتحاری موتر مملو از مواد انفجاری‌اش را در مقابل شفاخانه‌ی خصوصی در مکروریان چهارم کابل انفجار داد که از اثر آن دست کم 10 نفر کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند.

وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت عامه تائید کرده است که حد اقل ده تن، به شمول سه پیمان‌کار سازمان ناتو و یک زن، از اثر این انفجار کشته شده‌اند.

آقای مایار افزوده که پنج طفل و پنج زن در میان زخمی‌های این رویداد هستند.

مقام‌های ناتو نیز تائید کرده‌اند که سه کارمند خارجی در اثر این انفجار کشته شده‌اند.

در همین حال برخی از رسانه‌ها به نقل از فرمانده پولیس کابل گفته است که در این رویداد ۵ تن به شمول ۴ فرد خارجی کشته و ۳۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

اما تاکنون تلفات دقیق ناشی از این رویداد مشخص نیست.

این انفجار حوالی ساعت چهار نیم بعد از ظهر درست زمانی رخ داد که مأموران دولتی و دانش‌آموزان مکتب‌ها از این محل تردد داشتند.

گفته می‌شود که هدف این حمله موترهای نیروهای خارجی بوده که از این محل می‌گذشت. شاهدان عینی می‌گویند که این انفجار زمانی رخ داد که موتر نیروهای خارجی از محل می‌گذشت و فرد انتحاری، موتر مملو از مواد انفجاری‌اش را با این موترها نزدیک نموده و منفجرد کرد.

شاهدان عینی هم‎چنان می‌گویند که شدت انفجار به حدی قوی بود که شیشه‌های ساختمان‌ها در نزدیکی این محل شکسته است.

در همین حال وزارت صحت عامه گفته است که وضعیت شماری از مجروحان بسیار وخیم است و احتمال افزایش کشته‌ها وجود دارد.

تاکنون کسی یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

در جریان کم‌تر از پانزده روز، این پنجمین حمله انتحاری است که در کابل رخ می‌دهد. به روز جمعه، 17 اسد، سه رویداد انتحاری و انفجاری در نقاط مختلف کابل، دست کم 60 کشته و بیش از چهار صد زخمی برجا گذاشت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *