دست‌گیری یک عضو طالبان به اتهام تلاش برای ترور سیاف

اداره‌ی امنیت ملی گفته است که عضو زندانی گروه طالبان پس از آزادی، به اتهام تلاش برای ترور عبدالرب رسول سیاف، عضو مجلس نمایندگان بازداشت شده است. ریاست امنیت ملی در اطلاعیه‎ای نوشته که این فرد نجیب‌الله نام دارد و از ولسوالی جغتوی ولایت میدن-وردک است که قصد داشت آقای سیاف را در یک حمله‌ی انتحاری ترور کند.

در این اطلاعیه آمده که نجیب‌الله به اتهام فعالیت‌های تروریستی سه سال در زندان بوده و دو ماه پیش، پس از آزادی به عنوان سرگروه طالبان و سازمان دهنده‌ی حملات انتحاری در میدان-وردک فعالیت‌های خود را آغاز کرد. امنیت ملی افزوده که او از فردی به نام احمدالله، نماینده‌ی شورشیان میدان‌-وردک در شورای کویته، شورای رهبری گروه طالبان، دستور می‌گرفته و موظف شده بود‌ که عملیات بمب‌گذاری انتحاری به هدف قتل آقای سیاف را اجرا کند.

در اطلاعیه‌ی این اداره آمده که این عضو گروه طالبان پیش از اجرای نقشه‌ی خود به همراه دو تن از هم‌قطاران خود در عملیات استخباراتی مأموران امنیت ملی بازداشت شد. عبدالرب رسول سیاف از رهبران جهادی است که موضع تندی علیه طالبان دارد و اخیراً در مراسم دومین سال‌گرد ترور برهان‌الدین ربانی، رییس جمهوری پیشین تأکید کرد که حملات انتحاری حرام است.

آقای ربانی هم در یک بمب‌گذاری انتحاری توسط فردی که خود را پیک صلح طالبان معرفی کرده بود، در خانه‌اش در ۲۹ سنبله ۱۳۹۱ در شهر کابل ترور شد. آقای سیاف در این مراسم گفت که حتا دلیل ضعیفی هم در آموزه‌های اسلامی وجود ندارد که بر‌اساس آن حملات انتحاری در سرزمین اسلامی و علیه مسلمانان جایز دانسته شود.

این عضو مجلس نمایندگان پیش از این هم از اظهار سخنان تند علیه طالبان ابایی نداشت و بمب‌گذاری انتحاری را آشکارا مغایر آموزه‌های اسلامی خوانده است. اخیراً از آقای سیاف به عنوان نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نام برده می‌شود، هر‌چند هنوز به صورت رسمی این موضوع تأیید نشده است. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *