مقامهای محلی طالبان در قندهار میگویند که دو دزد مسلح در درگیری با نیروهای این گروه کشته شدهاند.
اسدالله جمشید، سخنگوی فرماندهی امنیه طالبان در قندهار گفت که این درگیری عصر امروز (یکشنبه، ۷ سرطان) در حوزه چهارم شهر قندهار، در نزدیکی ساختمان «لالک ماما»، رخ داده است.
او گفت که افراد کشتهشده تلاش داشتند ۱۲۰ کیلوگرم نقره و چهار میلیارد تومان پول ایرانی را از یک تاجر که این اموال را از بازار صرافی منتقل میکرد، سرقت کنند.
جمشید درباره هویت افراد کشتهشده چیزی نگفته است. تاکنون نیز اطلاعاتی از منابع مستقل درباره این رویداد در دست نیست.
طالبان پیش از این نیز بارها افراد متهم به دزدی را تیرباران کردهاند. در برخی موارد، نیروهای این گروه مخالفان طالبان را نیز به اتهام دزدی کشتهاند.
با این حال علیرغم ادعای طالبان دربارهی امنیت، جرایم جنایی از جمله دزدیهای مسلحانه در شهرها ادامه دارد.