طالبان درجریان آموزش های نظامی برکودکان تجاوز می کنند

اداره‌ی امنیت ملی می‎گوید که یک بمب‌گذار انتحاری گفته که بمب‌گذاران انتحاری در جریان آموزش از سوی اعضای ارشد گروه طالبان مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند. این اداره در اطلاعیه‎ای که به رسانه‌ها فرستاده نوشته است بمب‌گذار جوانی که در ولایت هرات دست‌گیر شده، در جریان بازجویی «اعتراف» کرده که او خود هم از سوی یک ملا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

اداره‌ی امنیت ملی ویدیویی از این فرد را در صفحه‌ی فیس‌بوک این اداره نیز منتشر کرده است. متهم در این ویدیو می‌گوید، ملاهایی که از سوی طالبان موظف به «تبلیغ» بوده‌اند، او و افراد دیگر را هر‌روز آموزش می‌دادند و برای آن‌ها تبلیغ مذهبی می‌کردند.

بر‌اساس اظهارات این زندانی در این ویدیو، این مبلغان به او و دیگر هم‌قطارانش تابلیت‌هایی می‌دادند و بعد آن‌ها را به اجرای عملیات انتحاری تشویق می‌کردند. این فرد گفته که طالبان و مبلغان این گروه به مخاطبان خود می‌گفتند که برای بمب‌گذاری انتحاری آماده شوند و در دنیای دیگر به بهشت خواهند رفت.

اداره‌ی امنیت ملی گفته که این بمب‌گذار یک سه چرخه‌ی بمب‌گذاری شده با خود داشت و هنگام اجرای عملیات انتحاری در هرات از سوی مأموران اداره‌ی امنیت ملی بازداشت شد. این فرد در این ویدیو گفته که اصلاً اهل ولسوالی «بکواه» ولایت فراه در غرب کشور و ساکن منطقه‌ی «دلارام» در مرز ایران است و پیش از پیوستن به گروه طالبان با پدرش مشغول کارهای ساختمانی بوده است. این زندانی گفته که یک عضو گروه طالبان او را تشویق کرد که به این گروه بپیوندد و «جهاد» کند. طالبان این کارگر را به ولایت هرات بردند و در منطقه‌ی «ادرسکن» به او آموزش دادند.

فرد متهم به بمب‌گذاری انتحاری در پایان ویدیو‌ می‎گوید که خیلی خوش‌حال است که مأموران امنیت ملی او را هم از چنگ کسانی که به او تجاوز جنسی می‎کردند نجات دادند و هم از مرگ. البته هنوز مشخص نیست که اعترافات این متهم تحت چه شرایطی گرفته شده است. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *