وزیران خارجه اتحادیه اروپا: صلح پایدار در سوریه با حضور دولت فعلی بدست نمی‌آید

اطلاعات روز: وزیران خارجه اتحادیه اروپا، باور دارند که صلح پایدار و درازمدت در کشور سوریه با حضور دولت و رهبری فعلی بدست نمی‌آید.

در نشست دوشنبه، 20 میزان، وزیران اتحادیه اروپا در لوگزامبورک، محور اصلی بحث، روی بررسی بحران سوریه بوده است.

به نقل از بی بی سی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، با اشاره به حملات هوایی اخیر روسیه در سوریه گفته است که حمایت روسیه از رژیم بشار اسد باعث تداوم درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در این کشور خواهد شد.

حملات هوایی اخیر روسیه که به تاریخ 8 میزان با شلیک موشک‌های کروز از دریای خزر در سوریه صورت گرفته، در حالی‌ مورد انتقاد وزیران خارجه‌ اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد که روسیه گفته بود که این کشور مواضع گروه داعش را در سوریه هدف قرار داده است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که برای شرکت در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا گفته که در مورد اقدامات روسیه، عوامل بسیار نگران کننده‌ای وجود دارد به ویژه نقض حریم هوایی ترکیه.

دولت ترکیه در 13 میزان اعلام کرده بود که جنگنده‌های این کشور یک هواپیمای روسیه را که در نزدیکی مرز سوریه حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود، ره‌گیری کردند.

روسیه بعداً در واکنش به اعتراض شدید ترکیه گفته بود که این حادثه در نتیجه خطای ره‌یابی بوده است.

پیشتر ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، گفته بود که هدف این کشور از انجام حملات هوایی ایجاد ثبات برای دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه و جلوگیری از پیشروی داعش برای دراختیار گرفتن این کشور است.

در این ارتباط قرار است سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، به روز سه‌شنبه 21 میزان با استفان دی میستورا، نماینده ویژه سوریه در سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کند.