سپاه پاسداران ایران مهاجران شیعه افغانی را برای جنگ به سوریه می‌فرستد. به نقل از بخش فارسی سایت العربیه که به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است، سپاه در ازای مشارکت افغان‌ها در جنگ علیه مخالفان اسد، ماهانه 500 دالر به عنوان معاش به آن‌ها داده و اقامت‌شان در ایران را نیز تضمین می‌کنند.

وال استریت ژورنال: ایران از افغان‌های شیعه در جنگ سوریه استفاده می‌کند

اطلاعات روز: سپاه پاسداران ایران مهاجران شیعه افغانی را برای جنگ به سوریه می‌فرستد.

به نقل از بخش فارسی سایت العربیه که به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال نوشته است، سپاه در ازای مشارکت افغان‌ها در جنگ علیه مخالفان اسد، ماهانه 500 دالر به عنوان معاش به آن‌ها داده و اقامت‌شان در ایران را نیز تضمین می‌کنند.

وال استریت ژورنال نوشته است که جامعه هزاره‌ شیعه در افغانستان بیشتر از هر قشر دیگری از سوی سپاه برای جنگ در سوریه مورد استفاده قرار گرفتند. این قشر به دلیل اعتقادات فرقه‌ای و شرایط نامساعد زندگی مورد بهره‌برداری مستقیم ایران قرار گرفتند.
العربیه نوشته است: «طبق آخرین آماری که منابع خبری فارسی زبان ایرانی و افغانی در باره شمار کشته شدگان شیعه افغانی و پاکستانی در سوریه منتشر کردند، از ماه جنوری سال 2013 تاکنون 113 شهروند ایرانی، 121 تبعه افغانی و 20 شیعه پاکستانی در جنگ داخلی سوریه کشته شدند.»
در همین حال روزنامه تایمز بریتانیا نیز در جولای امسال در یک گزارش نوشته بود که بیش از 5 هزار جنگ‌جوی افغان در کنار نیروهای بشار اسد در برابر مخالفان دولت سوریه می‌جنگند.
تایمز نیز ادعا کرده بود که ایران از وضعیت نامساعد هزاره‌ها در ایران استفاده کرده و آنان را برای اهداف نظامی خود در سوریه بکار می‌گیرند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *