اسلوونی مانع ورود پناه‌جویان از مرزهایش شد

اسلوونی مانع ورود پناه‌جویان از مرزهایش شد

اطلاعات روز: اسلوونی امروز دوشنبه، مانع ورود بیش از هزار پناه‌جو از مرزهایش شد.
خبرگزاری ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشته است، جلوگیری اسلوونی از ورود پناه‌جویان به مرز این کشور نگرانی‌های تازه‌ای را درباره تجمع پناه‌جویان در مسیر کشورهای غرب بالکان برانگیخته است.
این پناه‌جویان پس از آن‌که با ممانعت پولیس اسلوونی مواجه شدند، در هوای سرد شب را در کنار خط قصار سپری کردند.
این پناه‌جویان از کشورهای عراق، سوریه و افغانستان می‌باشند که پس از تصمیم دولت مجارستان مبنی بر بستن مرزهای خود با کرواسی، مجبور به تغییر مسیر به سمت شمال اروپا شدند.
به نقل از ایرنا، «بوجان کایتل» سخن‌گوی پلیس اسلوونی اعلام کرد قطاری که حامل حدود هزار و 800 پناه‌جو بود شبانه وارد پست مرزی «اسریدچ اوبدراوی» در منطقه مرزی با کرواسی شد اما فقط 500 نفر از آن‌ها اجازه یافتند وارد اسلوانی شوند و این عده پس از ورود، به یک مرکز نگهداری پناه‌جویان در حوالی این منطقه منتقل شدند.
در همین حال کرواسی از اسلوونی خواسته که روزنانه دست‌کم پنج هزار پناه‌جو را بپذیرد اما اسلوونی با رد این خواسته، گفته است که تنها آمادگی پذیرش نیمی از این تعداد را دارد.
پس از آن‌که رهبران اتحادیه اروپا نتوانستند بر سر برنامه‌ای جهت مدیریت پناه‌جویان توافق کنند، مجارستان مرزهای خود با کرواسی را بست.
از آغاز سال میلادی جاری تاکنون بیش از 615 هزار پناه‌جو وارد کشورهای اروپایی شده‌اند که بیشتر شان را شهروندان سوری تشکیل می‌دهد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *