گزارش‌ها می‌رسانند که رهبران اروپایی در جریان نشست اضطراری در بروکسل، پایتخت بلژیک، موافقت کرده‌اند که گنجایش مراکز استقبال از پناهندگان به اندازه ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

مراکز استقبال از پناهندگان به اروپا گسترش می‌یابد

اطلاعات روز: گزارش‌ها می‌رسانند که رهبران اروپایی در جریان نشست اضطراری در بروکسل، پایتخت بلژیک، موافقت کرده‌اند که گنجایش مراکز استقبال از پناهندگان به اندازه ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

رهبران ۱۱ کشور اتحادیه اروپا و سه کشور غیراروپایی برای بحث درباره افزایش شمار پناه‌جویان دیدار کرده‎اند.
به نقل از بی‌بی‌سی، در طول هفته‌ی گذشته روزانه بیش از ۹ هزار پناه‎جو وارد یونان شدند که بالاترین رقم در سال جاری است.
براساس توافق یکشنبه شب رهبران اروپایی، یونان تا آخر سال مراکز پذیرش با فضای لازم برای ۳۰ هزار پناه‌جو را خواهد گشود. هم‌چنان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هم در همین مدت ۲۰ هزار مکان ایجاد خواهد کرد.

این نهاد هم‌چنین مراکز پذیرش با ظرفیت ۵۰ هزار نفر در کشورهای بالکان ایجاد خواهد کرد.
در همین حال در این نشست اضطراری تصمیم گرفته شده که ظرف یک هفته آینده ۴۰۰ افسر پولیس به اسلوونی اعزام خواهند شد؛ کشوری که در ده روز گذشته شاهد ورود ۶۰ هزار مهاجر بوده است.
افزون بر این، برخی توافق‌های دیگر نیز در این نشست شده است؛ چون: تلاش برای «منصرف کردن» جریان حرکت پناه‌جویان به سوی مرزهای کشورهای همسایه «بدون مطلع کردن این کشور» و انتصاب افسران تماسی که اطلاعات در مورد شمار پناه‌جویان را به سایر کشورها می‌دهند.
این نشست در حالی‌ست که کشورهای کوچک‌تر در مسیر بالکان می‌گویند که منابع آن‌ها به علت شمار زیاد پناه‌جویان تحت فشار است.
هم‌چنان مجارستان هفته‌ی گذشته مرزهای مشترک خود را با صربستان و کرواسی بست که در نتیجه، پناه‌جویان مسیر خود را به سوی مرزهای اسلوونی تغییر دادند و در هفته گذشته ۵۸ هزار نفر وارد این کشور شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *