انتخابات پارلمانی در جمهوری آذربایجان بدون شرکت احزاب مخالف

اطلاعات روز: انتخابات پارلمانی جمهوری آذربایجان روز یکشنبه، 10 عقرب، برگزار شد که نیروهای اپوزیسیون این کشور انتخابات را تحریم کرده‌اند.
به نقل از رادیو زمانه، کمیسیون مرکزی انتخابات آذربایجان اعلام کرده که شرایط برای یک انتخابات شفاف فراهم است.
حدود ۵,۹ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات فراخوانده شده‌اند تا ۱۲۵ نماینده پارلمان را برگزینند.
گروه‌های اصلی اپوزیسیون، از جمله شورای ملی نیروهای دموکراتیک (CNFD)، حزب مساوات و حزب دموکراتیک آذربایجان این انتخابات را دموکراتیک نمی‌دانند و اعلام کرده‌اند که در آن شرکت نخواهند کرد.
اپوزیسیون و مدافعان حقوق بشر دولت آذربایجان را متهم می‌کنند که بسیاری از مخالفان خود را زندانی و فعالیت احزاب را در رقابت‌های انتخاباتی محدود کرده است.
با این حال به‌نظر می‌رسد که حزب حاکم «آذربایجان نوین» به‌رهبری الهام علی‌اوف، رییس جمهوری آذربایجان مشکلی در حفظ اکثریت خود در پارلمان نداشته باشد. این حزب گفته است که انتخابات کاملاً دموکراتیک برگزار خواهد شد.
سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) اعلام کرده که به دلیل «محدودیت»های تحمیل‌شده توسط مقامات آذربایجان از اعزام ناظران بین‌المللی به این انتخابات چشم‌پوشی کرده است.
ناظران بین‌المللی هیچ‌کدام از انتخابات برگزارشده از زمان روی کار آمدن الهام علی‌اوف در سال ۲۰۰۳ تا کنون را به‌عنوان انتخابات دموکراتیک به‌رسمیت نشناخته‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *