دومین جشن‌واره‌ی بین‌المللی فیلم حقوق بشر برگزار می‌شود

اطلاعات روز: دومین جشن‌واره‌ی بین‌المللی فیلم حقوق بشر از سوی باشگاه سینمایی افغانستان از 13 میزان 1392 تا18 میزان، در شهرهای کابل و بامیان برگزار می‌شود. دیانا ثاقب، مسئول برگزاری جشن‌واره روز گذشته در یک نشست خبری گفت، تا‌کنون در حدود 380 فیلم با محتوای حقوق بشر در ژانرهای مستند، داستانی و انیمیشن از کشورهای مختلف برای ما رسیده که از این میان 65 فیلم به جشن‌واره‌ی دوم راه یافته‌اند.

ثاقب هم‌چنان گفت که ما فیلم‌ها را در سه بخش؛ ملی، بین‌المللی و دانشجویی به رقابت می‌گذاریم که هر‌بخش در میان خود رقابت می‌کنند و به فیلم‌های برگزیده توسط هیأت داوران، جایزه داده می‌شود.

جشن‌واره‌ی فیلم حقوق بشر افغانستان نخستین‌بار در سال 1390 در شهرهای کابل و مزار شریف برگزار گردید. به گفته‌ی مسئولان باشگاه سینمایی، هدف اساسی برگزاری چنین جشن‌واره‌ای با محتوای حقوق بشری، گام نهادن در راستای تحقق عدالت اجتماعی، بیزاری از جنگ و خشونت و رسیدن به صلح است.

‌به گفته‌ی مسئولان باشگاه سینمایی افغانستان، این جشن‌واره فرصتی است برای دیدن قصه‌های ‌درد و رنج مردمی که جنگ، خشونت، تبعیض و بی‌عدالتی بر آن‌ها روا داشته شده است. صحرا موسوی به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت، از آن‌جایی که این جشن‌واره بین‌المللی است، فیلم‌هایی را از داخل کشور و کشورهای دیگر اروپایی، آمریکایی، استرالیایی و کشورهای همسایه، که فیلم‌های‌شان به دلیل سانسور فرصت نمایش را نداشته، در این جشن‌واره شرکت کرده‌اند.

به گفته‌ی مسئولان برگزاری جشن‌واره، فیلم‌هایی که از کشورهای مختلف شرکت داشته، از سوی هیأت داوران بررسی شده و به بهترین آن جایزه داده می‌شود. دیانا ثاقب گفت، 5 داور بین‌المللی در این جشن‌واره فیلم‌ها را به بررسی گرفته و فیلم‌های برتر را گزینش می‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *