وزیران داخله اتحادیه اروپا روی طرحی برای پایان بخشیدن بحران پناه‌جویان توافق کردند

اطلاعات روز: وزیران داخله کشورهای اروپایی طی نشستی در بروکسیل، درباره پایان دادن به بحران پناهندگان در اروپا، در ایجاد مراکز نگهداری بیشتر برای پناه‌جویان در آستانه زمستان، توافق نمودند.
در این نشست، وزیران داخله کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق کردند تا کشورهای اروپایی به‌منظور حل بحران پناهندگان روند جابه‌جایی و اسکان پناه‌جویان را سرعت بخشند.
هم‌چنان آنان توافق کردند که برای تقویت امنیت مرزهای داخلی این کشورها و مبارزه با قاچاق‌بران انسان تلاش‌ها را افزایش دهند.
برپایه‌ی این توافق، مراکز نگهداری پناه‌جویان در کشورهای مختلف اروپایی گسترش می‌یابد و روند بازگرداندن مهاجران غیرقانونی را سرعت می‌بخشد.
این وزیران از تصمیم کمیسیون اروپا و کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برای مهاجران، از افزایش کمک‌های مالی به کشورهای که از ورود پناه‌جویان متاثر شده‌اند، استقبال کردند.
در این نشست تدابیر قبلی که از سوی اتحادیه اروپا برای رسیدگی به بحران پناهندگان روی دست گرفته شده بود، نیز بررسی گردید و تاکید شد برای اجرای این برنامه‌ها از ورود بیشتر مهاجران جلوگیری شود.
در همین حال انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که کشورش بیشترین تعداد پناه‌جویان را پذیرفته، بر تحکیم مرزهای داخلی اروپا تاکید کرده و آن را یگانه راه حل بحران پناهندگان در اروپا دانست.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *