افزایش فعالیت‌های دیپلماتیک و نظامی فرانسه علیه گروه داعش

اطلاعات روز: فرانسه به هدف ایجاد یک ائتلاف جهانی برای مقابله با گروه داعش فعالیت‌های دیپلماتیک و نظامی خود را گسترش داده است.
به نقل از بی‌بی‌سی، فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه در یک کنفرانس خبری مشترک با دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا بر تشدید عملیات هوایی علیه داعش در سوریه و عراق تاکید کرد.
آقای اولاند، هم‌چنان گزارش‌ها مبنی بر استقرار ناو هواپیمابر «شارل دو گل» در دریای مدیترانه را تایید کرد.
آقای کامرون نیز در سخنانی در این کنفرانس مشترک تاکید کرد که کشورش و فرانسه همکاری‌های خود را برای مبارزه با تروریسم از جمله تبادلات اطلاعاتی، افزایش خواهد داد.
بر پایه گزارش‌ها، قرار است آقای اولاند به واشنگتن و مسکو سفر نموده و با روسای جمهور امریکا و روسیه در این زمینه گفت‌وگو نماید.
در همین حال مقام‌های فرانسه گزارش داده‌اند که ناو هواپیمابر «شارل دو گل» از دوشنبه، 2 قوس، در منطقه مدیترانه آماده عملیات علیه نیروهای داعش در سوریه خواهد بود.
چندی پیش نیز سازمان ملل قطع‌نامه‌ای را صادر کرد. در این قطع‌نامه از دولت‌های عضو سازمان ملل خواسته شده بود که «تلاش‌های‌شان را برای پیشگیری و سرکوب حملات تروریستی» که از جانب گروه‌های متعهد به داعش و سایر افراطیون مرتبط با القاعده صورت می‌گیرد، با یکدیگر هم‌آهنگ و دو چندان کنند.
داعش مسئولیت حملات پاریس را که در جریان آن ۱۳۰ نفر کشته شدند، به عهده گرفت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *