در سال 2015 درخواست بیش از 50 فیصد پناه‌جویان افغان در آلمان رد شده است

اطلاعات روز: اداره مهاجرت فدرال آلمان آمار و ارقامی را از رد و یا تایید درخواست پناه‌جویانی که در سال گذشته به این کشور وارد شده‌اند، ارائه کرده است که طبق این آمار به درخواست بیش از 50 فیصد پناه‌جویان افغان جواب رد داده شده است.
دویچه وله گزارشی از این آمار و ارقام را به نشر رسانده که نشان می‌دهد در جریان سال 2015 میلادی 31902 افغان برای در خواست پناهندگی به ادارت مربوطه به مهاجرت آلمان مراجعه کرده‌اند که از این میان، 5966 پرونده‌ی آنان در همان سال مورد بررسی قرار گرفت. از میان این رقم، 47.6 درصد آنان با پاسخ مثبت روبه‌رو شدند و پاسخ به بقیه درخواست‌ها منفی بوده است.
از سویی هم آمار و ارقامی که اداره مهاجرت آلمان از سال جاری میلادی منتشر کرده است، نشان می‌دهد که تنها در ماه جنوری، 4949 پناه‌جوی افغان به گونه‌ی رسمی در آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند که پرونده‌ی 699 تن در نقاط مختلف آلمان بررسی شده است. از این میان 330 تن جواب مثبت و 369 تن دیگر آنان با نتیجه منفی روبه‌رو شده‌اند.
براساس این گزارش، رقم مجموعی متقاضیان پناه‌جویی از افغانستان، در ماه جنوری امسال نسبت ماه جنوری سال 2015 میلادی نزدیک به 5 برابر افزایش را نشان می‌دهد.
در حال حاضر حضور پناه‌جویان افغانستان در کشورهای اروپایی در رده‌ی سوم پس از سوریه و عراق قرار گرفته است. در سال گذشته میلادی افغانستان در جایگاه چهارم قرار داشت.
این آمار و ارقام نشان می‌دهد که تنها در ماه جنوری امسال 47.2 درصد درخواست پناه‌جویان افغان در جریان بررسی پرونده‌های شان، واجد شرایط پناهندگی شناخته شده‌اند. هم‌چنان این گزارش نشان می‌دهد که از میان 52103 متقاضی پناهندگی در ماه جنوری امسال در آلمان، 64 درصد آنان واجد شرایط پناهندگی شناخته شده‌اند.
چندی پیش وزارت امور مهاجرین اعلام کرد که در سال 2015 میلادی دست‌کم 250 هزار افغان در 44 کشور صنعتی جهان درخواست پناهندگی داده‌اند که تنها 150 هزار افغان در این سال در کشور آلمان درخواست داده‌اند.