درگیری میان هواداران جنبش اسلامی و جمعیت اسلامی در فاریاب یک کشته و پنج زخمی برجای گذاشت

اطلاعات روز: جاوید بیدار، سخن‌گوی والی فاریاب می‌گوید که در اثر درگیری میان هواداران جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری و رهبر حزب جنبش اسلامی، و جنرال عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ و رییس اجراییه حزب جمعیت اسلامی در شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب، یک تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شده‌اند.
آقای بیدار در تماس با روزنامه اطلاعات روز گفت تظاهرات کنندگان در یکی از چهارراهی‌های شهر میمنه تصادفاً باهم روبه‌رو شدند و در اثر یک سوءتفاهم، یک سلسله فیرهای هوایی صورت گرفت. از میان پنج زخمی این رویداد، سه تن اطفال زیر پانزده سال می‌باشند.
سخن‌گوی والی فاریاب می‌گوید این قربانیان وابسته به دو طرف درگیر نبوده و همه افراد ملکی هستند. به نقل از آقای بیدار جلو درگیری میان دو طرف توسط نیروهای امنیتی گرفته شده و فعلاً وضعیت تحت کنترل می‌باشد.
دو طرف به حمایت از آقای دوستم و آقای نور تظاهرات کرده بودند. هواداران این دو جنرال پس از آن دست به تظاهرات در چندین ولایت شمالی کشور می‌زنند که در شب نوروز عکس جنرال دوستم در مزار شریف پاره شد.
طرف‌داران آقای دوستم ادعا می‌کنند که این کار سازمان‌دهی شده بوده و طرف‌داران آقای نور را متهم به پاره کردن عکس رهبر جنبش اسلامی می‌کنند. اما آقای نور این ادعا را رد نموده و با نشر اعلامیه‌ای گفته بود که این کار توسط اوباشان صورت گرفته است.