کریم خلیلی: مسئولان وزارت آب و برق و شرکت برشنا به وحدت ملی و مصالح علیا خیانت می کنند

اطلاعات روز: کریم خلیلی معاون ارشد شورای عالی صلح و رییس حزب وحدت اسلامی افغانستان در دومین اعلامیه اش در پیوند به پروژه توتاپ، مسئولان وزارت انرژی و آب و شرکت برشنا را متهم به خیانت به وحدت ملی و مصالح علیای کشور کرد.
آقای خلیلی در اعلامیه گفته است که: “مسؤولان وزارت انرژی و آب و شرکت برشنا، به جای اینکه به خواست مردم رسیدگی و پاسخگوییِ لازم نمایند، می‌خواهند افکار عمومی را به سمت و سوی دیگر منحرف ساخته و تقابل و سؤ تفاهم میان مردم و باشندگانِ با هم برادر کشور ایجاد نمایند. هر کسی که با استفاده از این مسأله، هموطنان ما را در تقابل منافع قرار می‌دهند، این کار شان خیانت به وحدت ملی و مصالح علیای کشور است”.
علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب در واکنش به اظهارات معترضانی که خواستار احداث خط انتقال برق از بامیان شده بودند، گفت که امکان تحقق این امر وجود ندارد.
آقای عثمانی در نشست مطبوعاتی امروز(سه شنبه) درمرکز رسانه های حکومت گفت: “تغییر مسیر این خط انتقال برق که به “توتاپ” هم معروف است، طرح برق رسانی به ۱۲ ولایت از جمله میدان، غزنی، لوگر، پکتیا، پکتیکا، خوست، پروان، پنجشیر و کاپیسا را متاثر می‌سازد.”
کریم خلیلی اما، در واکنش به سخنان امروز وزیر انرژی و آب و مسئولان شرکت برشنا گفته است که این سخنان مردم را در تقابل قرار می دهد و غیر مسئولانه و غیر منطقی است.
کریم خلیلی معاون پیشین رییس جمهوری گفته است که: ” از رهبری حکومت وحدت ملی، به ویژه رییس جمهوری اسلامی افغانستان می‌خواهم که جلو چنین اظهارات نابجا و عاقبت نیاندیشانه ِادارات مربوطه را بگیرند و اجازه ندهند که آنان از تربیون حکومت، در تضعیف وحدت و همدلی شهروندان ولایات کشور، استفاده نمایند. زیرا ایجاد تقابل و سؤ تفاهم در میان مردم، اولتر از همه حکومت را با پیامدها و چالشهای نامطلوب مواجه خواهد ساخت. انتظار مردم از مسؤولان ذیربط دولتی این است که به جای ستیز با خواست مردم و “نه”گفتن به عدالت و ارزشهای ملی، همه شهروندان را شهروند این کشور و خود را متعهد به وحدت ملی‌ و رعایت حقوق شهروندیِ تمام مردم کشور، بدانند.