امنیت ملی: برنامه‌ی شورشیان برای اخلال لویه جرگه خنثا شد

مقام‌های امنیتی می‌گویند، در نتیجه‌ی عملیات بزرگی که ظرف روزهای اخیر در کابل به اجرا گذاشته شده بود، نزدیک به بیست نفر به ظن تلاش برای برهم زدن امنیت لویه جرگه‌ی مشورتی بازداشت شدند. رحمت‌الله نبیل، سرپرست اداره‌ی امنیت ملی به خبرنگاران گفت که اعضای پنج گروهی که برای اجرای حملات انتحاری در کابل آماده شده بودند، در میان بازداشت شدگان هستند.
آقای نبیل گفت که از نزد این افراد، جلیقه‌های انتحاری و بمب‌های دستی (نارنجک) به دست آمده است. شهر کابل از پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته میزبان نمایندگان مردم از سراسر کشور بود. این لویه جرگه موافقت‌نامه‌ی امنیتی افغانستان و آمریکا را بررسی و جزئیات آن را در آخرین روز جرگه تأیید کردند.
نگرانی‌ها در مورد احتمال حمله‌ی گروه‌های شورشی برای مختل کردن این جرگه، نیروهای امنیتی کشور را واداشت تا بیش‌تر راه‌های منتهی به محل برگزاری لویه جرگه را بروی رفت و آمد مردم مسدود کنند. این جرگه بدون حادثه‌ی بزرگ امنیتی اجرا شد و آن گونه که مقامات گزارش می‌دهند، تلاش نیروهای امنیتی مانع از اجرای حملات شورشیان شده است.
سرپرست اداره‌ی امنیت ملی ‌گفت که چندین هزار کیلوگرام مواد انفجاری که در نقاط مختلف شهر کابل جابه‌جا شده بود، همراه با بیش از سی راکت دوربرد و میان‌برد که آماده‌ی پرتاب به اهدافی در شهر کابل شده بودند، به دست نیروهای امنیتی افتاده است. آقای نبیل گفت که یکی از افراد بازداشت شده که در این برنامه‌ریزی‌ها نقش کلیدی داشت، از افرادی بوده که به اتهام حملات تروریستی بازداشت شده و اخیرا پس از گذشتاندن دوره‌ای سه ساله در زندان، دوباره آزاد شده بود. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *