حکاکی نام عبدالله‌عبدالله با آب طلا در قیمت‌ترین فروشگاه جهان

رحمت‌الله ارشاد

عبدالله‌عبدالله، وزیر خارجه‌ی پیشین و رییس اجراییه‌ی برحال حکومت وحدت ملی، مشتری «House of Bijan»، گران‌‌ترین فروشگاه جهان است.
هاوس‌آف بیژن، فروشگاهی که توسط دو ایرانی-امریکایی بیژن پاکزاد و دار محمودی دوست او در شهر لاس انجلس ایالت کالیفورنیای امریکا در 1976 میلادی ایجاد شد؛ لباس و لوازم مردانه می‌فروشد.
این فروشگاه که گران‌ترین فروشگاه جهان شناخته می‌شود لباس‌های خود را بر اساس سلیقه‌ی هر مشتری طراحی کرده و آن طرح را به دیگران نمی‌فروشد. هر طرحی که این فروشگاه می‌ریزد و در کت‌شلوارهای شیک عرضه می‌کند، مخصوص یک نفر است و نفر دومی از طرح‌های قبلی استفاده نمی‌تواند.

مشتریان هاوس آف بیژن مجبورند قبل از رفتن به این فروشگاه وقت بگیرند
مشتریان هاوس آف بیژن مجبورند قبل از رفتن به این فروشگاه وقت بگیرند

این فروشگاه باوجود این‌که تعداد مشتریانش اندک است، اما مشتریان مجبورند قبل از رفتن به این فروشگاه وقت بگیرند.
این فروشگاه به‌دلیل مشتریان نام‌آور و میلیاردرش مشهور است. متوسط خرید از این فروشگاه به صدهزار دالر امریکایی می‌رسد و به این دلیل گران‌ترین فروشگاه جهان است.
هاوس‌آف بیژن ضمن آن‌که نام گران‌ترین فروشگاه جهان را با خود یدک می‌کشد مشتریان سرشناسی هم در سراسر جهان دارد. ثروتمندان، هنرمندان و سیاست‌مداران زیادی از هاوس‌آف بیژن خرید کرده‌اند. مشتریان اصلی این فروشگاه را ستاره‌های هالیوود، میلیونرها، شیخ‌های عرب و سیاست‌مداران تشکیل می‌دهند.
حکاکی نام مشتریان با آب طلا
هاوس‌آف بیژن به افتخار مشتریان شناخته‌شده‌ی خود نام آن‌ها را بر شیشه‌ی بیرونی فروشگاه با آب طلا حک کرده است. نام افرادای که بر شیشه‌ی هاوس‌آف بیژن، زیر عنوان «درود به سلیقه و سبک خوب و فرازمانی مردان قدرت» حک شده‌اند، شامل: جورج کلونی ستاره‌ی هالیوود؛ جانی دپ ستاره‌ی هالیوود؛ پاول مک‌کارتنی خواننده و آهنگساز انگلیسی؛ تایگر وود بازیگر گلف امریکایی؛ انتونیو شهزاده‌ی موناکو؛ پرنس ویلیامز شهزاده‌ی انگلستان؛ ریچارد هیلتن مالک هوتل زنجیره‌یی هیلتن و هایلند؛ دیوید بکهام‌ ستاره‌ی فوتبال؛ جابر الثانی نخست‌وزیر قطر؛ شیخ عبدالله بن زیاد آل نهیان وزیر خارجه‌ی امارات متحده‌ی عربی؛ شیخ حمد بن خلیفه‌الثانی عضو خانواده‌ی شاهی قطر؛ جولیو ایگالاسیاس خواننده و آهنگساز اسپانیایی؛ تام کروز ستاره‌ی هالیوود؛ آل پاچینو بازیگر هالیوود؛ روبرت دنیرو بازیگر هالیوود؛ آرنولد شوارتزنگر ستاره‌ی هالیوود و فرماندار پیشین کلمبیا؛ عبدالله دوم شاه اردن؛ لی جینوان میلیاردر چینی؛ مانوئیل مارکویز مشت زن مکزیکویی؛ حسن البکیا سلطان برونای؛ الولید بن طلال بن عبدالعزیز عضو خانواده‌ی شاهی و میلیاردر عربستانی؛ جورج دبلیو بوش رییس‌ جمهوری پیشین امریکا؛ باراک اوباما رییس‌ جمهوری امریکا؛ ولادیمیر پوتین رییس‌ جمهوری روسیه؛ تونی بلر نخست‌وزیر پیشین انگلستان؛ جان‌کری وزیر امور خارجه‌ی امریکا؛ خوان کارلوس شاه اسپانیا و داکتر عبدالله‌عبدالله، وزیر خارجه‌ی پیشین افغانستان.

نام عبدالله عبدالله بر شیشه‌ی بیرونی فروشگاه هاوس آف بیژن با آب طلا حک شده است
نام عبدالله عبدالله بر شیشه‌ی بیرونی فروشگاه هاوس آف بیژن با آب طلا حک شده است

دارایی‌هایی مشتریان این فروشگاه
بیژن پاکزاد بنیانگذار این فروشگاه معروف جهان در مصاحبه‌اش با لاس‌انجلس تایمز گفته است که مشتریان این فروشگاه باید ماهوار یک میلیون دالر درآمد داشته باشند: «مشتریان ما باید ماهوار پس از تصفیه‌حساب‌های مالیاتی یک میلیون دالر درآمد داشته باشند».
باوجود این‌که مالک این فروشگاه گفته است که مشتریان این فروشگاه حداقل ماه یک میلیون دالر درآمد دارند، اما در عمل سنجش درآمد شماری از مشتریان این فروشگاه که از جهان سوم‌اند، کار آسانی نیست. بر اساس جست‌وجوی ما دارایی شماری از مشتریان این فروشگاه قرار ذیل است:
بارک اوباما 12 میلیون دالر
ولادیمیر پوتین بیش از 100 میلیارد دالر
جورج کلونی 140 میلیون دالر
روبرت دنیرو 185 میلیون دالر
دیوید بکهام 771 میلیون دالر
عبدالله دوم 750 میلیون دالر
جابرالثانی 12 میلیارد دالر
تونی بلر 87 میلیون دالر
شیخ عبدالله بن زیاد آل نهیان 23 میلیارد دالر
جان کری 198 میلیون دالر
درحالی که بسیاری از مشتریانی که در لیست مشتریان اصلی این فروشگاه حکاکی شده ده‌ها میلیون دالر سرمایه دارند، عبدالله‌عبدالله رییس اجراییه‌ی حکومت وحدت ملی افغانستان به‌عنوان یکی از مشتریان اصلی این فروشگاه در هفتم قوس سال ۱۳۹۴ با ثبت دارایی‌هایش در اداره‌ی عالی مبارزه با فساد اداری، دارایی‌اش را 10 میلیون افغانی و 7هزار دالر اعلام کرده بود.
اداره‌ی عالی مبارزه با فساد اداری پس از ثبت دارایی‌های عبدالله‌عبدالله نوشت: تمامی دارایی‌های داکتر عبدالله به ارزش ۱۵۳،۰۰۰ دالر محاسبه شده است و همچنین ۷،۰۰۰ دالر دیگر در حساب خود در بانک الفلاح شعبه‌ی کابل دارد.

هاوس آف بیژن لباس‌های خود را بر اساس سلیقه‌ی هر مشتری طراحی کرده و آن طرح را به دیگران نمی‌فروشد
هاوس آف بیژن لباس‌های خود را بر اساس سلیقه‌ی هر مشتری طراحی کرده و آن طرح را به دیگران نمی‌فروشد

عبدالله‌عبدالله اعلام کرده بود که افزون بر دارایی‌های نقدی دو قاب ساعت دارد که ارزش اولی ۶،۷۰۰ دالر و دیگری ۴،۶۰۰ دالر می‌باشد که به‌عنوان هدیه دریافت کرده است.
عبدالله‌عبدالله در حالی آمار و ارقام دارایی‌هایش را ثبت و اعلام کرد که قبل از آن به‌عنوان یکی از مشتریان اصلی فروشگاه هاوس‌آف بیژن نامش روی پنجره‌ی این فروشگاه حکاکی شده و عکسش از زمانی که وزیر خارجه‌ی افغانستان است در داخل گران‌ترین فروشگاه جهان قاب و نصب شده است.
این فروشگاه فقط اسامی مشتریان خاصش را روی پنجره با آب طلا حک می‌کند و عکس آن عده از مشتریانش را در داخل فروشگاه نصب می‌کند که تکراراً از این فروشگاه خریداری کند و خریدهای گران‌قیمت انجام دهد.

هاوس آف بیژن عکس آن عده از مشتریانش را در داخل فروشگاه نصب می‌کند که تکراراً از این فروشگاه خریداری کند و خریدهای گران‌قیمت انجام دهد
هاوس آف بیژن عکس آن عده از مشتریانش را در داخل فروشگاه نصب می‌کند که تکراراً از این فروشگاه خریداری کند و خریدهای گران‌قیمت انجام دهد

عبدالله‌عبدالله رییس اجراییه‌ی حکومت افغانستان در حالی مشتری قیمت‌ترین فروشگاه جهان است که حدود 40 درصد مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و بنا بر آمارهای متفاوت بین 4 تا 8 میلیون بیکار در افغانستان وجود دارد. به‌دلیل وضعیت بد اقتصادی و ناامنی، در حدود 250 هزار نفر تنها در سال گذشته کشور را ترک کرده‌اند.
پوشش عبدالله‌عبدالله رییس اجراییه‌ی حکومت وحدت ملی افغانستان همواره در شبکه‌های اجتماعی با نقدونظرهای متفاوتی روبه‌رو بوده است.

دیدگاه‌های شما
  1. گفته داگترعبدالله عبدالله کاملآ دروغ وبی بنیاد می باشد.اینها میخواهند که مردم را فریب بدهند اما کور خواندند مردم حالا اگاه شدند وفریب اینهارا نمیخورند داکتر عبدالله که میگوید که سرمایه من 153/000 هزار دالر است پس این دریشی های که هر کدامش کمتر از 100/000 صدهزار دالر نمیباشد پس چرا اینقد دریشی های گران قیمت میپوشد اینها همه پول های این مردم فقیر است که بادوزدی وفریب بازی بدست اورده است تاکی باید این همه درد ورنج را ماباید بکشیم و این ظلم را تحمل کنیم خدایار بدادمان برس از این ظلم و نیرنگ ها مارا نجات بده یاالله این دوزدهای کثیف را نابود کن. خدایا افغانستان را از این بدبختی نجات بده. ومردم خوار وزحمت کش را شاد بگردان. امین

  2. اکثر کسانی که مشتریان این مغازه هستند پول خود را توسط زحمات شخصی شان دررشته هنر یا از طریق تجارت بدست آورده اند. اما جای افسوس اینجاست که عبدالله جان قندول نکتا یی های رنگارنگ و دریشی های شیک خود را از برکت پول گدایی مردم امریکا و کانادا و اروپا خریده است. خدا میداند که نماینده های خارجی در پشت سرو یا هم پیش رویش چقدر رشخند اش میکنند که در کنفرانس های سیاسی مثل عروس فیشن کرده می نشیند. اما این بچه قندول کی غیرت دارد که چرت اش خراب شود. اگر یاد تان باشد وقتیکه این قندولک پس از حملات ۱۱ سپتمبر از خوجه بهاودین همرای خبر نگا ران خارجی هر روز گپ میزد به جز یک بالاپوش کهنه خاک پر چیزی دیگری بتن نداشت. حالا که آرمان های جوانی را نکشد چه وقت بکشد. حد اقل قیمت یک کرتی در فروشگاه بیژن یک لک دولار آمریکایی (۱۰۰,۰۰۰) است من از همانجا تیر شدیم و مزاق هم نمیکنم این بدبخت میتواند که با این پول خرید یک صد خانواده فقیر افغان را برای یک سال کمک کند مگر کجاست دل رحم اش. اشراف چوچه قرچه از این قندول هم کرده ظالم و نامهربان تر است. خداوند مردم افغانستان را بلاخره یک روز سر غیرت واقعی بیاورد که حق تمام خائن های ملت را در قف دست شان بدهد.

  3. تمامی غداران افغان همینگونه پول باد میکنند. این پولها به قیمت خون ملت کمایی شده است.
    اگر یک دولت مردمی رویکار آید با پولهای بادآورده این پلیدان میشود افغانستان را آباد کند.

  4. تشکر ازاطلاعات روز که چنین مطالب جالب ودلچسپ را به اطلاع مردم میرساند تادیگر مردم به این مافیای اقتصادی باورنکنندوای به حال ما به خدا وای قلبم در گرفت

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *