یک سردخانه برای حفظ و نگهداری محصولات زراعتی در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی ساخته می‌شود

اطلاعات روز: اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی می‌گوید که یک سردخانه به هدف حفظ و نگهداری محصولات زارعتی در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی ساخته می‌شود.
در خبرنامه‌ی این اداره که امروز به نشر رسیده، آمده است که برای ایجاد این سردخانه اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی مساحت 1760 متر مربع زمین را در داخل گمرک میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در نظر گرفته است.
برای ساخت این سردخانه بیش از سه میلیون افغانی در نظر گرفته شده است.
در خبرنامه آمده: «براساس طرح و نقشه‌ی تهیه شده، ظرفیت این سرد خانه در یک ماه 70 الی 100 متر یک تُن خواهد بود.»
خبرنامه همچنان افزوده که قرار است بعد از ساخت این سردخانه، در سه میدان هوایی بین‌المللی دیگر کشور در ولایت‌های قندهار، هرات و مزار شریف نیز سردخانه‌هایی به‌منظور حفظ و نگهداری محصولات زراعتی ساخته شود.
روز گذشته نشستی با حضور نمایندگان چند نهاد دولتی به هدف ایجاد هماهنگی در زمینه‌ی ساختن سردخانه در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی در اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی برگزار شده بود.
محمود شاه حبیبی، معاون عملیاتی اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی گفته است که سردخانه در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی براساس هدایت ریاست جمهوری و مصوبه‌ی کابینه ساخته می‌شود.
آقای حبیبی گفته است که هدف از ایجاد این سردخانه کمک به تاجران محصولات زراعتی کشور، حفظ و مراقبت فرآورده‌های زراعتی می‌باشد.