وزارت داخله: یک فرد کلیدی طالبان با هشت شورشی دیگر در ولسوالی سنگین کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت داخله می‌گوید که مولوی آغا، یکی از افراد کلیدی گروه طالبان، با هشت هراس‌افگن دیگر در ولسوالی سنگین ولایت هلمند کشته شده‌اند.
وزارت داخله امروز (سه‌شنبه، 29 سرطان) با نشر خبرنامه‌یی گفته است که صبح امروز گروهی از طالبان بر چندین پاسگاه نیروهای امنیتی در مربوطات ولسوالی سنگین حمله کردند که با واکنش جدی نیروهای امنیتی مواجه شدند.
وزارت داخله همچنان خبرهای مبنی بر سقوط ولسوالی سنگین به دست طالبان را شایعه و بی‌اساس خوانده و می‌گوید که در حال حاضر عملیات نظامی به هدف سرکوب دشمن در این ولسوالی به‌گونه‌ی جدی جریان دارد.
وزارت داخله افزوده که پس از حمله‌ی طالبان و در درگیری با نیروهای امنیتی مولوی آغا همراه با هشت تن دیگر کشته شده‌اند و سه عراده موتر آن‌ها نیز از سوی نیروهای امنیتی تخریب شده‌است.
وزارت داخله در مورد تلفات نیروهای امنیتی چیزی نگفته است. همچنان طالبان نیز تاکنون به این خبر واکنش نشان نداده است.
دفتر والی هلمند: ولسوال نام‌نهاد طالبان همراه 15 تن دیگر کشته شده‌اند
در همین حال دفتر مطبوعاتی والی هلمند با نشر خبرنامه‌یی می‎گوید که در نتیجه‌ی عملیات هوایی در ولسوالی سنگین، ولسوالی نام‌نهاد طالبان همراه با 15 مخالف مسلح دولت کشته شده‌اند.
در خبرنامه‌یی که امروز (سه‌شنبه) از سوی دفتر والی هلمند به نشر رسیده، آمده است که حمله‌ی هوایی دوشنبه‌شب در منطقه‌ی «ماته لکړه» ولسوالی سنگین انجام شده که در نتیجه‌ی آن 15 هراس‌افگن دیگر زخمی شده‌اند.
دفتر والی هلمند نیز نام ولسوال نام‌نهاد طالبان را مولوی آغا ذکر کرده است.
خبرنامه افزوده که روز دوشنبه نیز در حمله‌ی هوایی نیروهای امنیتی در این ولسوالی 22 طالب کشته شدند، سه موتر و یک میل سلاح دهشکه‌ی آنان تخریب شدند.
سنگین از ولسوالی‌های به‌شدت ناامن هلمند در جنوب کشور است.