همایون همایون: رییس عمومی امنیت ملی و رییس‌جمهور مرا تهدید به مرگ کرده‌اند

اطلاعات روز: همایون همایون نایب اول مجلس نمایندگان می‌گوید که معصوم استانکزی رییس عمومی ریاست امنیت ملی در تبانی با رییس‌جمهور او را تهدید به حذف و مرگ کرده‌اند.
آقای همایون در مکتوبی به وزارت دولت در امور پارلمانی نوشته است اشخاص مشکوکی در خانه‌ی رییس عمومی امینت ملی وجود دارند که بر ضد منافع ملی فعالیت می‌کنند.
در مکتوب آمده است: «از اینکه آقای استانکزی می‌داند که من از این موارد باخبرم و اطلاعات دقیق دارم، تلاش می‌کند تا با توطیه و دوسیه‌سازی علیه خودم، تعدادی از همکارانم در ولسی جرگه و اقاربم فشار وارد کند تا این حقایق برملا نشود و حتی با هم‌دستی با شخص رییس‌جمهور بنده را تهدید به مرگ و حذف کرد‌اند.»

آقای همایون در پایان این مکتوب نوشته اگر در آینده با تهدید و کدام مشکل امنیتی مواجه شد، مسئولیت آن به‌دوش رییس‌جمهور و رییس عمومی امینت ملی است.
شکیب از دستیاران آقای همایون در گفت‌گوی تیلفونی با اطلاعات روز این مکتوب را تأیید کرد و گفت که این مکتوب دیروز (چهار شنبه، اول قوس) از معاونیت اول مجلس به وزارت امور پارلمانی و شماری از نهادهای امنیتی ارسال شده است. آقای شکیب در زمینه جزییات بیشتر نداد و گفت که او فقط از صحت مکتوب و درستی آن اطمینان می‌دهد و تایید می‌کند که مکتوب از آدرس آقای همایون فرستاده شده است.
داواخان مینه‌پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری اما در واکنش به ارسال این مکتوب، به اطلاعات روز گفت که ادعای آقای همایون بی‌بنیاد است و او با این کارش می‌خواهد مطرح شود و شخصیت‌سازی کند.
با وجود تماس‌های مکرر با بخش رسانه‌یی ریاست عمومی امنیت ملی، موفق به اخذ دیدگاه این نهاد نشدیم.