ریاست عمومی امنیت ملی: عملیات قطعه‌ی «۰۱» در ده‌سبز کابل تحت بررسی است

به‌دنبال تظاهرات شماری از ساکنان ولسوالی ده‌سبز کابل در اعتراض به کشته‌شدن چند نفر در یک عملیات قطعه‌ی «۰۱» ریاست عمومی امنیت ملی، این ریاست گفته است که چگونگی این عملیات را بررسی می‌کند.

ریاست عمومی امنیت ملی امروز (شنبه، ۵ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که چگونگی عملیات ویژه‌ی قطعه‌ی «۰۱» این نهاد را در روستای «ده‌یحیا»ی ولسوالی ده‌سبز را به‌صورت جدی بررسی می‌کند.

به نقل از خبرنامه، هیأتی در این مورد تعیین شده و هم‌اکنون بررسی‌هایش را در مورد چگونگی این عملیات آغاز کرده است. ریاست عمومی امنیت ملی گفته است که از مرحله‌ی جمع‌آوری معلومات تا آخرین مرحله‌ی این عملیات بررسی می‌شود.

این نهاد به ساکنان ولسوالی ده‌سبز اطمینان داده است که به‌زودترین فرصت ممکن نتایج و یافته‌های بررسی خود را با خانواده‌های قربانیان، رسانه‌ها و شهروندان کشور شریک می‌کند.

این درحالی است که روز گذشته شماری از ساکنان ولسوالی ده‌سبز در اعتراض به کشته‌شدن تعدادی از ساکنان روستای ده‌یحیا در یک عملیات قطعه‌ی «۰۱» امنیت ملی تظاهرات کردند.

معترضان ادعا می‌کنند که در این عملیات، دست‌کم پنج نفر از جمله یک بزرگ قومی و پسرش کشته شده‌اند. آنان قبلا در فراخوانی گفته بودند که این قطعه‌ی ویژه‌ی امنیت ملی این عملیات را در تاریخ ۳ سرطان راه‌اندازی کرده بود.

ویدیویی که از این تظاهرات در شبکه‌های اجتماعی به نشر رسیده، نشان می‌دهد که الله‌گل مجاهد، عضو مجلس نمایندگان نیز در میان معترضان حضور دارند. آقای مجاهد در این تظاهرات سخنرانی کرده و گفته است که برای ساکنان ده‌سبز سلاح توزیع می‌کند تا هم دولت و هم طالبان را اجازه ندهند وارد حریم‌شان شوند.