مقام‌های امریکایی و افغان روی برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی در کشور تاکید کردند

اطلاعات روز: معاون رییس‌جمهور امریکا در دیدار با محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور روی برگزاری به موقع انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری تاکید کرده‌اند.
ارگ ریاست‌جمهوری با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرد که این دیدار شام روز گذشته( پنج‌شنبه، 30 قوس) در ارگ صورت گرفته است.
خبرنامه افزود که مایک پنس، معاون ررییس جمهور ایالات متحده امریکا در راس هیات عالی رتبه‌ی امریکایی به کابل آمده بود، با رییس‌جمهور کشور دیدار کرد.
در این دیدار آقای غنی از همکاری کشور امریکا با افغانستان در مبارزه مشترک علیه تروریزم، قدردانی کرده است.
در خبرنامه آمده است که هر دو جانب، سال ۲۰۱۷ میلادی را سال پُردستآورد در عرصه‌های انکشاف بخش امنیتی و دفاعی افغانستان و مبارزه هدفمند علیه مواد مخدر، عنوان کرده و به برگزاری به موقع انتخابات شورای ملی و ریاست جمهوری تاکید کردند.
رییس جمهور غنی در این دیدار گفت که روابط میان افغانستان و ایالات متحدۀ امریکا بر مبنای منافع مشترک و استراتیژیک دو کشور شکل گرفته و بیشتر از پیش، تقویت می‌یابد.
آقای غنی استراتیژی جدید امریکا در قبال افغانستان و آسیای جنوبی را فرصت مهم در راستای تامین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه دانست و بر تطبیق آن تاکید کرد.
رییس‌جمهور غنی از دست‌آوردهای حکومت افغانستان در بخش های مبارزه با فساد، آوردن اصلاحات همه جانبه و همکاری های منطقوی یاد آوری کرده گفت که صلح و ثبات در افغانستان بخاطر ثبات و انکشاف منطقه مهم است.
مایک پنس، معاون رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که کشورش همیشه در کنار دولت و مردم افغانستان قرار داشته و این حمایت درعرصه‌های مختلف ادامه و توسعه خواهد یافت.
در این دیدار، عبدالله عبدالله، رییس‌اجرایی و سروردانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری نیز حضور داشتند.
در همین حال، آقای پنس لحظاتی پس از دیدار با رهبری حکومت وحدت ملی به میدان هوایی بگرام رفته و در آنجا با سربازان امریکایی نیز دیدار کرده است.
آقای پنس در دیدار با سربازان امریکایی گفته است که احتمال پیروزی جنگ افغانستان نسبت به هر زمان دیگر بیشتر است.
معاون رییس‌جمهور امریکا در دیدار با سربازان کشورش به کشور پاکستان هشدار داده است که با ادامه پناه دادن به طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی، چیزهای زیادی را از دست خواهد داد.