عکس: آرشیف

یک کارمند یوناما در کابل کشته و یک تن دیگر ربوده شده است

اطلاعات روز: صبح امروز دوشنبه، دوم دلو، یک کارمند هیأت معاونیت سازمان ملل متحد در کابل (یوناما) در ناحیه‌ی هفدهم شهر کابل کشته شده و یک کارمند دیگر این نهاد که زن بوده، ربوده شده است.
بصیر مجاهد، سخن‌گوی پولیس کابل در صحبت با اطلاعات روز ضمن تایید این رویداد گفت هردو کارمند یوناما شهروندان افغانستان هستند. گفته می‌شود که خانم ربوده شده کارمند صندوق جمعیت سازمان ملل متحد یا UNFPA بوده است.
آقای مجاهد افزود که موتر حامل این خانم حوالی ساعت 6:10 دقیقه صبح در عقب تانک تیل خورشید در ساحه کوتل خیرخانه کابل همراه با جسد یک کارمند یوناما یافت شده و احتمال می‌رود راننده رسمی این خانم، او را ربوده باشد.
آقای مجاهد گفت: «احتمال می‎رود که خانم توسط دریور خودش به کدام ساحه نامعلوم انتقال داده شده باشد.»
او افزود یک تیمی از یوناما که برای پیگیری این قضیه با وزارت داخله همکاری می‌کند، گفته‌ است که فرد کشته شده نباید در این ساعت در این موتر می‌بود، این که چرا بوده، بعداً افشا خواهد شد.
اما معاون سخن‎گوی وزارت امور داخله گفته است خانمی که کارمند یوناما بوده همراه با کودکش ربوده شده است. گواهان رویداد به رسانه‌ها گفته‌اند که این زن هنگامی‌ که کودکش را به مکتب می‌برد، ربوده شده است.
سخن‌گوی پولیس کابل گفت که بررسی این رویداد آغاز شده است و یک تیم از یوناما با وزارت داخله همکاری می‌کند تا جزئیات این رویداد روشن شود.