وزارت دفاع: 172 تروریست در هفته‌ی جاری در سه ولایت کشته شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت دفاع ملی می‌گوید که نیروهای امنیتی در جریان یک هفته‌ی اخیر 172 تروریست را در ولایت‌های غزنی، فراه و فاریاب کشته‌اند.
محمد رادمنش، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع ملی امروز (سه‌شنبه، سوم دلو) با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در یک هفته‌ی اخیر، در ولایت‌های فراه، غزنی و فاریاب بیش از 19 حمله‌ی هوایی، 15 عملیات خاص کماندوها و حملات هجومی بر پناه‌گاه‌ها و مراکز دهشت‌افگنان اجرا شده است.
آقای رادمنش افزوده: «در نتیجه عملیات مشترک تهاجمی زمینی و هوایی نیرو‌های دفاعی و امنیتی کشور در هفته‌ی اخیر، ضربات کوبنده و مهلک بر لانه‌های تروریستان اجیر و دشمنان صلح و آرامش مردم در نقاط مختلف کشور وارد گردیده است.»
براساس این خبرنامه، در جریان این عملیات‌ها، 172 تروریست کشته و 94 تن دیگر زخمی شده‌اند. همچنان 15 عراده موتر و 14 عراده موترسایکل و مقدار جنگ افزار سبک و سنگین دشمن از بین برده شده است.
این عملیات‌ها در ولسوالی‌های خاک سفید، پشت رود، بالابلوک و اطراف شهر فراه؛ آب بند، گیرو، اندر، واغظ، ده‌یک و قره‌باغ ولایت غزنی؛ دولت‌آباد، شرین تگاب و خواجه سبزپوش ولایت فاریاب راه‌اندازی شده است.
به گفته‌ی رادمنش، در نتیجه‌ی این عملیات‌ها روستاهای «جات برم توت، خطیبان، ملایان چورآباد، گینه‌گان، شمال گاه و ده یک در ولایت فراه؛ گورزاد، شیخی، باغ شرف‌بیک در مسیر شاهراه فاریاب و گودلی شمشیر، احمدکلا شیله درون، براهوی، جمال کلا، کابلی، سلطان باغ، سردار کلا، تاسنگ، بالای، کرچه، اتل، سلام گودلی، منگور، قلایی، زرگر، نانی ولایت غزنی» از وجود هراس‌افگنان پاکسازی شده است.
معاون سخن‌‎گوی وزارت دفاع یادآور شده که در ولایت فراه سه تن از فرماندهان محلی طالبان به نام‌های ملا قیوم، حاجی یوسف هلمندی و موسی لالا نیز کشته شده‌اند.
ولایت‌های فراه، غزنی و فاریاب از ولایت‌های ناامن افغانستان است. از چند روز به‌این سو جنگ در نزدیکی مرکز ولایت فراه ادامه دارد و از احتمال سقوط این ولایت به‌دست طالبان ابراز نگرانی شده است.