در حمله‌ی مهاجمان بر سازمان حمایت از کودکان در جلال آباد دو نفر کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند

اطلاعات روز: مسوولان محلی ولایت ننگرهار می‌گویند که در حمله‌ی مهاجمان بر سازمان حمایت از کودکان در جلال آباد دو نفر کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.
حضرت حسین مشرق وال، سخن‌گوی فرمانده‌ی پولیس ننگرهار به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که حوالی ساعت 9 صبح امروز(4 دلو) شماری از مهاجمان بر سازمان حمایت از کودکان( Save the children) حمله کردند که در نتیجه‌ی آن یک غیرنظامی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.
او افزود که در نخست یک مهاجم مواد همراهش را در مقابل دروازه منفجر کرد و سپس شماری از مهاجمان وارد ساختمان این سازمان شدند.
آقای مشرق وال تاکید کرد تمام کسانی که در داخل ساختمان گیرمانده بودند، از سوی نیروهای امنیتی نجات داده شده‌اند.
از سوی هم، عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار به رسانه‌ها گفته است در حمله‌ی مهاجمان انتحاری و گروهی امروز در شهر جلال‌آباد ۲۰ تن زخمی شدند که ۱۷ تن آن‌ها غیرنظامیان هستند.
آقای خوگیانی افزود که مهاجمان با استفاده از اسلحه‌های سبک و سنگین بر این سازمان حمله کرده‌اند اما؛ شمار مهاجمان هنوز مشخص نیست.
دفتر سازمان حمایت از کودکان نیز با نشر اعلامیه‌یی حمله بر دفتر ولایتی‌اش را تایید کرده است.
در اعلامیه‌ی این نهاد آمده است:« ما از این خبر اندوهگین شدیم که حوالی ساعت ۹:۰۰صبح امروز بر دفتر حمایت کودکان در شهر جلال‌آباد حمله شده و افراد مسلح داخل دفتر شده اند. بزرگترین نگرانی ما مصونیت و امنیت کارمندان ما است. ما منتظر معلومات بیشتر هستیم و در این مورد بیشتر چیزی گفته نمی‌توانیم».
مسوولیت این حملات را گروه داعش به عهده گرفته‌است.