والی فراه پس از افزایش ناآرامی‌ها در این ولایت، از مقامش استعفا داد

اطلاعات روز: محمد عارف شاه جهان، والی فراه در پی افزایش ناامنی‌ها در این ولایت و اعتراض‌های خشونت‌آمیز از مقامش استعفا داد.
ناصر مهری، سخن‌گوی والی فراه به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که آقای شاه جهان صبح امروز (پنج‌شنبه، پنجم دلو) دریک کنفرانس مطبوعاتی استعفایش را اعلام کرد.
والی فراه دلیل استعفایش را جلوگیری از پارچه پارچه شدن مردم فراه عنوان کرده است.
آقای شاه جهان گفته که یک عده‌یی از مردم این ولایت از وی حمایت و برخی از افراد علیه او شعار می‌دهند و به‌همین دلیل نمی‌خواهد که باعث تفرقه بین مردم شود.
تطبیق حاکمیت قانون، حکومت‌داری خوب و‌ تأمین امنیت از مهم‌ترین کارهای بوده که والی فراه مدعی است که در قسمت آن تلاش‌های زیادی را انجام داده است.
والی فراه در حالی استعفایش را اعلام می‌کند که صدها باشنده ولایت فراه، روز گذشته (چهارشنبه، چهارم دلو) در اعتراض به افزایش ناامنی‌ها در این ولایت، دست به اعتراض زدند و خواستار برکناری والی و فرمانده پولیس این ولایت شدند.
اعتراض‌ها که در پی افزایش ناامنی در این ولایت و در انتقاد از مقام‌های محلی برگزار شده بود، به خشونت انجامید. ناصر مهری گفته است که در تظاهرات کسی کشته نشده است.
دو روز پیش مقام‌های ارشد امنیتی و دفاعی در حضور محمداشرف غنی، رییس‌جمهور در نشستی در ارگ، وضعیت امنیتی ولایت فراه را به بررسی گرفتند. در این نشست بر آوردن امنیت در این ولایت تاکید شد.
محمد عارف شاه جهان در ماه حمل سال جاری به‌حیث والی فراه تعیین شده بود.
آقای شاه‌جهان پیش از این که والی فراه شود، در پست‌های معاون شورای امنیت ملی، عضو مجلس نمایندگان و رییس امنیت ملی ولایت غزنی کار کرده بود.
بیشتر بخوانید

چرا فراه ناامن شد؟