وزیر دفاع: اگر کسی تواناتر از من پیدا شد استعفا می‌دهم

اطلاعات روز: پس از هر رویداد تروریستی بسیاری از شهروندان کشور در انتقاد از کم‌کاری نهادهای امنیتی خواستار استعفای مقام‌های ارشد امنیتی می‌شوند، اما این مقام‌ها توافق نظر دارند که استعفای آن‌ها مشکلی را حل نمی‌کند.
پس از رویداد خونین روز شنبه در کابل که براساس آخرین آمار وزارت صحت عامه، 105 نفر در آن کشته و 195 نفر زخمی شدند، موج انتقادها از رهبران نهادهای امنیتی بالا گرفت و بسیاری‌ها آنان را در بخش تأمین امنیت شهروندان ناتوان خواندند و خواستار استعفای آنان شدند.
معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی، ویس احمد برمک وزیر امور داخله و طارق شاه بهرامی وزیر دفاع ملی امروز (یک‌شنبه، هشتم دلو) در کنفرانس خبری مشترک گفتند که استعفای آنان راه حل نیست، بلکه کار مشترک و حفظ وحدت مردم افغانستان راه حل معقول است.
طارق شاه بهرامی، وزیر دفاع ملی استعفای مقام‌های ارشد امنیتی را راه حل نمی‌داند و تأکید دارد اگر روزی فردی بهتر و تواناتر از او برای رهبری وزارت دفاع پیدا شد، او فوراً از مقامش استعفا می‌دهد.
آقای بهرامی گفت: «استعفا مشکل را حل نمی‌کند.هر زمانی که مردم افغانستان و هرزمانی که زعامت سیاسی مردم افغانستان از ما کرده مردم بهتر و توامند در کار را پیدا کردند، در همان روز را چه می‌کنی که در همان ساعت من حاضر هستم که استعفا بدهم، و پست را خالی کنم به کسی که از من کرده خوبتر کار می‌کند.»
معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی در مورد معذرت‌خواهی از مردم و کنار رفتن مقام‌های امنیتی گفت: «پوزش همیشه از مردم خود آدم می‌خواهد. حالی هم می‌خواهم، صبا هم می‌خواهم و دگه صبا هم می‌خواهم. اگر به مسأله استعفا مشکل افغانستان حل می‌شد، بسیاری وزرا در این ده سال آمدند و رفتند، هر کدام شان را گفتید که استعفا بدهید مشکل حل می‌شود. به استعفا مشکل حل نمی‌شود، با کار مشکل حل می‌شود با وحدت مردم افغانستان حل می‌شود.»
استانکزی تأکید کرد: «اگر مردم افغانستان بخواهند استعفا بدهید، همین ساعت استعفا می‌دهم. اگر ما می‎فهمیدیم که استعفا راه حل است، هزار دفعه، اما ما می‌فهمیم که استعفا راه حل نیست، راحل این است که مشکل را به صورت مشترک حل کنیم.»
ویس احمد برمک، وزیر داخله نیز گفت: «استعفا در این کشور را حل نیست. اگر استعفا راه حل باشد، هر سه ماه بعد چهار ماه بعد وزیر بیاید و برود، یعنی چه؟»
آقای برمک افزود که نیروهای امنیتی با رهبری هرسه آنان همیشه در خدمت مردم افغانستان اند. او تأکید کرد: «همه‌ی ما شب و روز کار می‌کنیم. شما باور داشته باشید که من، وزیر دفاع و رییس امنیت ملی همه‌ی ما تا دو شب تا دونیم شب، هرشب بیدار استیم. در 34 ولایت تهدیدات تا همین سطح است.»
او تأکید کرد که در حمله‌ی روز گذشته در کابل از سوی پولیس «هیچ» غفلت وظیفوی یا سهل‌انگاری و بی‌توجهی نشده است.

بیشتر بخوانید

انحصار فساد یا انجام اصلاحات؟ ترفیع نظامی با رویکرد سلیقه‌یی