جنرال رازق: حمله‌ی طالبان برای تصرف ولسوالی نیش دفع شد و 43 طالب کشته شدند

اطلاعات روز: جنرال رازق، فرمانده پولیس قندهار می‌گوید که حمله‌ی شب گذشته طالبان برای تصرف ولسوالی نیش قندهار با حمایت هوایی نیروهای افغان و مأموریت حمایت قاطع ناتو دفع و 43 جنگجوی طالب در نتیجه‌ی حملات هوایی کشته شده‌اند.
آقای رازق گفته که شب‌گذشته (دوشنبه، 23 دلو) مخالفان مسلح برای تصرف ولسوالی نیش، از چهار طرف بر مرکز این ولسوالی حمله کردند.
به گفته‌ی رازق، حمله‌ی مخالفان مسلح با حملات هوایی نیروهای افغان و مأموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو، به عقب زده شد و «تلفات زیاد» نیز به مخالفان مسلح وارد شده است.
جنرال رازق به صدای امریکا گفته: «در حملات هوایی ۴۳ مخالف مسلح کشته شدند و ۲۰ تن دیگر آنان مجروح است که اسلحه و موتر آنان نیز از بین رفته است و اکنون وضعیت امنیتی در منطقه اطمینان بخش است.»
شماری از رسانه‌های دیگر نیز به نقل از مقام‌های امنیتی قندهار، گزارش داده‌اند که در حملات هوایی شب گذشته بر طالبان در ولسوالی نیش، ۴۳ طالب کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.
گروه طالبان با نشر خبرنامه‌یی این خبر را رد و ادعا کرده که دو پاسگاه در نزدیکی مرکز ولسوالی نیش را تصرف و نیز تلفات سنگینی بر نیروهای امنیتی افغانستان وارد کرده است. گروه طالبان کشته و زخمی شدن چهار عضو این گروه را تایید کرده است.
ولسوالی نیش در ۱۵۰ کیلومتری شمال ولایت قندهار واقع شده و هم مرز با ولایت‌های ارزگان و زابل است. سال گذشته پس از حملات پیهم گروه طالبان، مرکز این ولسوالی برای یک هفته به تصرف این گروه درآمد.