میرویس بلخی به عنوان سرپرست وزارت معارف معرفی شد

اطلاعات روز: محمد سرور دانش، معاون رییس جمهور، میرویس بلخی را به عنوان سرپرست وزارت معارف معرفی کرد.
میرویس بلخی یکی از افراد نزدیک به والی پیشین بلخ در بدل کنار رفتن‌ عطامحمد نور از مقام ولایت بلخ، امروز(یکشنبه، 5حمل) به عنوان سرپرست وزارت معارف معرفی شد.
آقای دانش در مراسم معرفی سرپرست جدید وزارت معارف گفت که عقب‌ماندگی فرهنگی و علمی و پدیده‌ی شوم بی‌سوادی یک بحران خاموش و مادر همه بدبختی‌ها و رنج‌های مردم افغانستان به شمار می‌رود.
او افزود که بزرگ ترین رسالت ما این است که با این دشمن خاموش، اما تباه کننده، مبارزه جدی و بی امان داشته باشیم؛ امری که خوشب‌ختانه امروز مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگر اهمیت آن را درک کرده اند و در راستای نابودی آن تلاش می‌کنند.
وی بیان داشت که در کنار وجود فساد و تخطی از قانون در قراردادها و امور مالی و اداری معارف و داستان تلخ مکتب‌های خیالی و حتی معلمین و متعلمین خیالی؛ ناامنی و جنگ یکی از عمده ترین مشکلات معارف بوده که در طی سال های گذشته و تا کنون بخش های وسیعی از کشور را از نعمت معارف محروم کرده است.
آقای دانش گروه طالبان را مهم ترین عامل محروم ماندن مردم افغانستان از آموزش و پرورش خوانده گفت که مردم افغانستان باید بدانند که این گروه ها نه تنها مخالف دولت و حکومت هستند که در حقیقت می‌خواهند مردم را در تاریکی جهل و بی سوادی نگهدارند.
گفتی است که روز گذشته نیز نجیب آقافهیم به عنوان وزیر دولت در امور رسيدگى به حوادث معرفی شده است.
این دو وزیر براساس توافق میان ارگ و عطامحمد نور، والی پیشین بلخ معرفی شده‌اند.