نمایندگان مجلس از ضعف نهادهای کشفی و اطلاعاتی انتقاد دارند

اطلاعات روز: برخی نمایندگان مجلس با انتقاد از ضعف نهادهای کشفی و استخباراتی در کشور خواستار استیضاح رییس امنیت ملی کشور شدند.
این نمایندگان در نشست امروز( شنبه، 11 حمل) مجلس گفتند که وزیران داخله و دفاع ملی در نشست روز چهارشنبه گذشته مجلس به ضعف استخباراتی در کشور اعتراف کرده‌اند.
مجلس نمایندگان در نشست روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته خود مقام‌های امنیتی را به دلیل افزایش ناامنی‌ها در کشور استجواب کرده بود؛ اما معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی در این نشست مجلس شرکت نکرد و نیز این نشست به درخواست وزیر دفاع ملی سری اعلام شد.
لالی حمیدزی یک عضو مجلس در این مورد گفت که آقای استانکزی به دلیل بی اعتنایی و عدم پاسخگویی به مجلس باید استیضاح شود.
آقای حمیدزی گفت که رییس امنیت ملی با عدم حضورش در نشست مجلس مسوولیت خود را ادا نکرده است.
وی هم‌چنین آقای استانکزی را به دست داشتن در انفجارها و انجام حملات انتحاری متهم کرد.
آقای حمیدزی می‌گوید که رییس عمومی امنیت ملی نسبت به وظیفه‌‌اش بیشتر از در مسایل سیاسی دخالت می‌کند.
شکیبا هاشمی یک عضو دیگر مجلس نیز گفت که وزیران دفاع و داخله در نشست سری روز چهارشنبه هفته گذشته مجلس، به ضعف استخباراتی در کشور اعتراف کرده اند.
خانم هاشمی بیان داشت که وزیر داخله در مورد حمله خونین چهارراهی صدارت گفته است که این حمله را طالبان و داعشیان انجام نداده‌اند:«این که چه کسی این حمله را انجام داده است، باید رییس امنیت ملی پاسخ دهد.»
به گفته‌ی وی اگر این حمله کار داعش و طالبان نبوده پس حتمأ دست‌های از داخل نظام در این حمله دخیل است.
با این هم برخی نمایندگان دیگر مجلس نیز با انتقاد از افزایش ناامنی‌ها در کشور می‌گویند که حکومت جمعی از« دکانداران » را موظف کرده که هیچ کدام به وظایف خود رسیدگی نمی‌کنند.
آنان تأکید داشتند که مقام‌های محلی و مرکزی برای مردم کار نمی‌کنند و بیشتر به مسایل سیاسی و منافع شخصی شان توجه دارند.