معترضان در غزنی: مرکز 10 ولسوالی با خطر سقوط مواجه است

اطلاعات روز: شماری اعضای شورای ولایتی و صدها معترض در غزنی از احتمال سقوط مرکز غزنی به‌دست هراس‌افگنان هشدار داده و می‌گویند که در حال حاضر مرکز 10 ولسوالی این ولایت در خطر سقوط قرار دارد.
معترضان گردهمایی اعتراضی را در انتقاد از کارکردهای عبدالکریم متین، والی غزنی و افزایش ناامنی‌ها امروز (جمعه، 31 حمل) در یکی از جاده‌های شهر برگزار و خواستار برکناری والی شدند.
آنان گفتند که اکنون مرکز 10 ولسوالی غزنی در خطر سقوط قطعی قرار دارد و اگر به‌زودی والی غزنی برکنار نشود و تغییراتی در رهبری این ولایت نیاید، مرکز شهر به‌دست هراس‌افگنان سقوط خواهد کرد.
برکناری و محاکمه والی غزنی، تأمین امنیت سراسری غزنی، برگزاری سراسری انتخابات، اصلاحات در کمیسیون انتخابات و بازگشایی محل‌های رأی‌دهی مسدود از خواست‌های اصلی معترضان است.
حسن‌رضا یوسفی، یک عضو شورای ولایتی غنی گفته که تمام رویدادهای امنیتی ولایت غزنی به‌شکل نادرست به مرکز گزارش داده می‌شود، اما مردم بیش از این دیگر توان دفن اجساد کشته‌شده‌های‌شان را ندارند.
محمدعارف نوری، سخن‌گوی والی غزنی این گفته‌ها را رد کرده و گفته وضعیت امنیتی غزنی نسبت به گذشته بهتر شده است.
ولایت غزنی در جنوب افغانستان ۱۸ ولسوالی و در روزهای اخیر شاهد ناامنی‌های جدی بوده است. پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته طالبان بر مرکز ولسوالی جغتو حمله کردند و به‌شمول ولسوال 21 مأمور دولتی را کشتند.
از سوی دیگر در روزهای اخیر چند ترور زنجیره‌یی در شهر غزنی رخ داده است. در آخرین مورد علی احمد یکی از نیروهای امنیتی شهر غزنی امروز در شهر غزنی ترور شد. این سومین ترور نیروهای امنیتی در شهر غزنی در سه روز گذشته است.

بیشتر بخوانید

هفت ولسوالی ناامن و ترور نظامیان در شهر؛ طالبان در غزنی چگونه فعالیت می‌کنند؟