اطلاعات روز: نهاد حامی رسانهها و خبرنگاران جهان در سویس در تازهترین گزارش خود افغانستان را خطرناکترین کشور برای خبرنگاران خوانده است.
بر بنیاد این گزارش، تعداد خبرنگاران کشتهشده در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی در ۱۸ کشور، به ۴۴ تن میرسد، در حالیکه در سال گذشته این رقم به 28 تن بود.
براساس گزارش، افغانستان با 11 کشته در صدر فهرست کشورهای خطرناک برای خبرنگاران قرار دارد و مکزیک با ۴ کشته، سوریه با ۴ کشته و یمن، اکوادور و هندوستان با ۳ کشته در ردههای بعدیاند. این نهاد همچنان در پیوند به کشتهشدن ۹ خبرنگار در دو انفجار در پایتخت افغانستان نیز ابراز نگرانی کرده و بهشدت این حملات را محکوم کرده است.
در دو هفتهی گذشته 11 خبرنگار در افغانستان کشته و 7 خبرنگار دیگر زخمی شدهاند.
افغانستان؛ خطرناکترین کشور برای خبرنگاران
با دیگران به اشتراک بگذارید