نتیجه‌‌ی عملیات 9 روزه

وزارت داخله‌ی کشور می‌گوید که پولیس، نظامیان اردوی ملی و امنیت ملی در جریان یک‌و‌نیم هفته‌ی گذشته برای تأمین امنیت انتخابات، د‌ه‌ها عملیات را راه‌‌اندازی کرده‌اند. سخن‌گوی این وزارت گفت که نیروهای امنیتی در 9 روز گذشته 63 عملیات را در سراسر کشور به ‌منظور تأمین امنیت انتخابات آینده انجام داده‌اند.
به گفته‌ی او، در این عملیات‌ 123 جنگ‌جوی طالب کشته و 67 تن دیگر آنان بازداشت شده‌اند. صدیقی افزود که در عملیات‌های یاد شده 411 حلقه ماین و 795 کیلوگرام مواد انفجاری مختلف نوع نیز کشف و ضبط شده است. به گفته‌ی او، در این عملیات‌ها 1300 میل اسلحه از نزد افراد غیر‌مسئول نیز جمع‌آوری کرده‌اند.
تدابیر امنیتی برای چند برنامه‌
مبارزات انتخاباتی نامزدان شوراهای ولایتی دیروز رسماً آغاز شد. در همین حال، صدیق صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله گفت که تدابیر شدیدی امنیتی برای نامزدان شوراهای ولایتی در نظر گرفته شده است. او ‌‌هم‌چنان افزود که برای تأمین امنیت آغاز کار دوباره‌ی شورای ملی نیز تدابیر شدید امنیتی در نظر گرفته شده است.
در هفته‌ی آینده تعطیلات زمستانی شورای ملی به پایان می‌رسد و اعضای این شورا کارشان را رسماً آغاز خواهند کرد. سخن‌گوی وزارت داخله هم‌چنان در مورد تدابیر امنیتی جشن نوروز گفت که این جشن در کابل با حضور شماری از سران کشورهای منطقه گرفته خواهد شد. او می‌گوید که برای جشن نوروز تدابیر امنیتی گرفته شده و نگرانی جدی در زمنیه وجود ندارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *