مطبعه‌ی دولتی «صکوک» پیشرفته می‌شود

اطلاعات روز: افغانستان و آلمان دیروز در کابل تفاهم‌نامه‌‌ای را به منظور بازسازی و انکشاف مطبعه‌ی دولتی «صکوک» به امضا رساندند. این تفاهم‌نامه میان عبدالرزاق واحدی، معین اداری وزارت ماليه و وولف پلیزمان، مسئول اداره‌ی توسعه‌ی بین‌المللی آلمان به امضا رسیده است.
در خبرنامه‌‌ای که از سوی وزارت مالیه به روزنامه‌‌ی اطلاعات روز فرستاه شده، آمده است که وزارت مالیه‌‌ی افغانستان و اداره‌ی انکشاف بین‌المللی آلمان تفاهم‌نامه‌‌ای را منظور تمویل اعمار و انکشاف مطبعه‌ی «صکوک» به امضا رساندند. براساس خبرنامه، صکوک مطبعه‌ی دولتی است و در آن تذکره‌ها‌ تعداد اسناد محرم دولتی و اوراق بهادار مطابق به نورم‌های بین‌المللی چاپ می‌شود.
مقام‌های وزارت مالیه می‌گویند که فن‌آوری و تجهیزات مطبعه‌ی «صکوک» از سوی آلمان فراهم خواهد شد. عبدالرزاق وحیدی، معین اداری وزارت مالیه گفته است که انکشاف این مطبعه برای افغانستان یک گام مهم در راستای چاپ کارت‌های هویت و اوراق بها‌دار مطابق به نورم‌های بین‌المللی است.
او با استقبال از کشور آلمان می‌گوید که ارتقای مطبعه‌ی «صکوک» باعث افزایش عواید دولت و توسعه‌ی اقتصادی افغانستان خواهد شد. به دنبال آن وولف پلیزمان، رییس بخش اداره‌ی عامه‌ی توسعه‌ی بین‌المللی آلمان گفته است که تکمیل این پروژه برای تقویت اداره‌‌‌ی عامه‌ی افغانستان یک گام مهم است.
هم‌چنان افغانستان و آلمان به تفاهم رسیده‌اند که ساختمان جدید مطبعه‌ی «صکوک» را تا پایان 2016 در منطقه‌ای موسوم به «جنگلک» در مربوطات شهر کابل اعمار کنند. مقام‌های وزارت مالیه می‌گویند، در صورتی که ساختمان جدید مطبعه‌ی صکوک اعمار شود، ۲۵۰ تا ۳۰۰ کارمند جدید را استخدام می‌‌کند.
به گفته‌ی مقام‌های این وزارت، مطبعه‌ی یاد شده برای جلوگیری از تقلب اسناد دولتی مانند تذکره، شهادت‌نامه‌ و پاسپورت برای حکومت و شهروندان سهولت ایجاد می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *