طرح جذب بی‌نتیجه‌های کانکور از سوی شورای وزیران رد شد

اطلاعات روز: اداره‌ی امور با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که طرح جذب بی‌نتیجه‌های کانکور سال 1392 از سوی حکومت رد شده است. براساس خبرنامه‌، عبیدالله عبید، وزیر تحصیلات عالی در نشست شورای وزیران طرح جذب بی‌نتیجه‌های کانکور سال 1392 را ارائه کرده و پس از رایزنی‌های زیاد، طرح یاد شده رد شده است.
این در حالی است که پیش‌تر عبید در کنفرانسی با حضور شماری از نمایندگان کشورهای خارجی گفت که برای حذب بی‌نتیجه‌های کانکور سال 1392 برنامه‌های ویژه‌‌ای را روی دست دارد. او اما گفته بود که برای تطبیق این برنامه‌ 24 میلیون دالر نیاز است و برخی کشورهای خارجی وعده داده که مقدار زیاد آن را در اختیار وزارت تحصیلات عالی افغانستان قرار خواهند داد.
او هم‌چنان گفته بود، در صورتی که برنامه‌‌ی جذب بی‌نتیجه‌های کانکور از سوی مؤسسات تمویل کننده تطبیق نشود، موضوع را در نشست شورای وزیران مطرح می‌کند. با این حال، وزیر تحصیلات عالی طرح جذب هشتاد هزار دانش‌آموز بی‌نتیجه‌های کانکور سال 1392 را در نشست شورای وزیران ارائه کرده است.
اما شورای وزیران بعد از بحث‌ها و رایزنی‌های همه‌جانبه پیش‌نهادهای ارائه شده را خارج از امکانات مالی دولت عنوان کرده و به وزیر معارف دستور داده که ظرفیت جذب مؤسسات نیمه‌‌عالی آن وزارت را به ‌صد هزار تن ارتقا دهد. همه‌ساله در افغانستان ده‌ها هزار نفر از مکتب‌های سراسر کشور فارغ می‌شوند، اما بسیاری آنان به مؤسسات تحصیلات‌ عالی و نیمه‌عالی راه پیدا نمی‌کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *