قیوم کرزی و عبدالرحیم وردک به نفع زلمی رسول کنار رفتند

اطلاعات روز: قیوم کرزی و عبدالرحیم وردک، دو نامزد ریاست جمهوری دیروز به نفع زلمی رسول کنار رفتند. یک منبع موثق در مورد کنار رفتن قیوم کرزی به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت: «دیروز یک جمع نسبتاً بزرگ از تمام اقوام افغانستان در خانه‌ی محمود کرزی، برادر قیویم کرزی جمع شدند و روی کنار رفتن قیوم به نفع زلمی رسول رایزنی کردند».
این منبع افزود که بعد از بحث‌ و رایزنی‌های زیاد در خانه محمود کرزی، تیم قیوم کرزی حمایتش را از زلمی رسول اعلام کرد. منبع گفت، قرار است امروز (پنج‌شنبه، 15 حوت) قیوم کرزی با برگزاری محفلی در هوتل انترکانتیننتال کابل حمایتش را از زلمی رسول اعلام کند.
در همین حال، یک عضو فعال ستاد انتخاباتی زلمی رسول در یک تماس تیلفونی به روزنامه‌‌ی اطلاعات روز گفت که عبدالرحیم وردک حمایتش را از نامزد‌ی زلمی رسول اعلام کرده است. این در حالی است که سید حسین انوری، معاون دوم وردک پیش از او از معاونتش کنار رفته بود. عبدالرحیم وردک با معاونت شاه عبدالاحد افضلی و سید حسین انوری وارد مبارزات انتخاباتی شده بود.
پیش‌تر نیز یک منبع موثق به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفته بود که قرار است در آینده‌ی نزدیک پنج نامزد ریاست جمهوری به مرور زمان (قیوم کرزی، گل آغا شیرزی، نادر نعیم، رحیم وردک و هدایت امین ارسلا) به نفع زلمی رسول کنار بروند. منبع گفت که در این مورد جلسه‌ای به ریاست محمد امین مجددی در هوتل انترکانتیننتال با حضور شماری از نمایندگان قندهار برگزار شده بود.
منبع هم‌چنان تأکید کرده بود که تمامی اشتراک کنندگان در این جلسه که تعداد‌شان به ۴۰۰ نفر می‌رسید،‌ فیصله کردند که اگر یکی از این نامزدان این فیصله را قبول نداشته باشد، تمامی اعضای جلسه توافق کرده‌اند که به آن نامزد رأی نخواهند داد. اما پس از آن تعدادی از نامزدان یاده شده کنار رفتن‌شان به نفع زلمی رسول را رد کردند.
قیوم کرزی‌ نیز چند روز پیش در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد که به مبارزات انتخاباتی‌اش ادامه خواهد داد و به نفع هیچ‌نامزدی کنار نمی‌رود. اما دیروز دو منبع موثق به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفتند که قیوم کرزی و عبدالرحیم وردک به نفع زلمی رسول کنار رفته‌اند.
احمد ضیا‌ رفعت، عضو‌ ستاد انتخاباتی قیوم کرزی در صحبت تیلفونی با روزنامه‌ی اطلاعات گفت که رفتن قیوم به نفع زلمی رسول را نه تأیید می‌کنم و نه رد. این عضو ستاد انتخاباتی قیوم کرزی گفت که در این مورد امروز (پنج‌شنبه، 15حوت) در یک نشست خبری معلومات ارائه خواهد شد.
قیوم کرزی با معاونت وحیدالله شهرانی و محمد نور اکبری، معاون حزب انسجام ملی افغانستان و عبدالرحیم وردک با معاونت شاه عبدالاحد افضلی و سید حسین انوری وارد کارزارهای انتخاباتی شدند. با کنار رفتن این دو نامزد ریاست جمهوری به نفع زلمی رسول، 9 نامزد دیگر برای به دست ‌آوردن کرسی ریاست جمهوری با هم رقابت خواهند کرد. قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری کشور تا زیادتر از یک‌‌ماه دیگر برگزار شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *