کرزی به سریلانکا رفت

اطلاعات روز: حامد کرزی، رییس جمهوری کشور دیروز به دعوت رسمی مهیندا راجاپاسکا، رییس جمهور سریلانکا در رأس یک هیأت بلند‌پایه‌ی دولتی به کولمبو رفت. در این سفر رییس جمهور کرزی با مهیندا راجاپاسکا، رییس جمهوری سریلانکا در‌باره‌ی گسترش روابط دو کشور گفت‌و‌‌گو می‌کند.
ضرار احمد عثمانی، وزیر امور خارجه، داکتر رنگین دادفر سپنتا، مشاور امنیت ملی، یحیا معروفی، مشاور روابط بین‌المللی، عبیدالله عبید، وزیر تحصیلات عالی، آمنه افضلی، وزیر کار، امور اجتماعی و شهدا و معلولان و داکتر ثریا دلیل، وزیر صحت عامه در این سفر حامد کرزی را همرا‌هی می‌کنند.
دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری دیروز با نشر خبرنامه‌ا‌ی اعلام کرد که رییس جمهور کرزی برای سه روز‌ به سریلانکا سفر کرده و در این سفر با رییس جمهور این کشور روی گسترش روابط دوجانبه‌ی دو کشور بحث و تبادل نظر خواهد کرد. براساس خبرنامه، میان افغانستان و سریلانکا یک موافقت‌نامه‌ و سه یادداشت تفاهم میان دو کشور در عرصه‌های تحصیلات، ورزش، صحت و استخدام قوای بشری سریلانکا در افغانستان‌ میان مسئولان مربوط نیز امضا می‌شوند.
قرار بود حامد کرزی در اوایل ماه جاری به کولمبو‌ پایتخت سریلانکا سفر کند، اما به دنبال حمله‌ی مرگ‌بار طالبان به بر پاسگاه ارتش در ولایت کنر، سفر رسمی کرزی ‌لغو شد. گروه طالبان داخلی و پاکستانی در اوایل ماه جاری به یکی از پاسگاه‌های ارتش ملی در ولسوالی غازی‌آباد ولایت کنر حمله کردند که در نیتجه ۲۱ سرباز کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *