22 طالب بر اثر عملیات نظامیان اردوی ملی در غرب کشور کشته شدند

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی در غرب کشور می‌گویند که بر اثر علمیات نظامیان ارتش ملی در ولسوالی خاک سفید این ولایت 22 طالب کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند. مهدی قادری، سخن‌گوی قطعه‌ی کوماندوی لوای دوم غرب کشور با تأیید این رویداد به روزنامه‌ی اطلاعات روز گفت که در این عملیات شماری از فرماندهان طالبان نیز بازاشت شده‌اند.
او تأکید کرد که در این عملیات 12 طالب، به‌شمول شماری از فرماندهان این گروه از سوی نظامیان لوای دوم کوماندوی غرب کشور بازداشت شده‌اند. قادری تأکید کرد که ملا نور محمد، از فرماند‌هان طالبان، ملا غفور، سید نصیر، ملانصیر، ملا ابراهیم و ملا بنده گل، اعضای گروه طالبان در حال حاضر در قید نظامیان لوای دوم کوماندوی ولایت فراه‌اند.
فراه در غرب کشور از ولایت‌های ناامن است که گروه ‌طالبان در مرکز و برخی ولسوالی‌های این ولایت فعالیت گسترده دارند. کارگذاری بمب‌های کنار جاده‌ای‌، حملات انتحاری و حمله بر پاسگاه‌های ارتش و پولیس از تاکتیک‌های اصلی جنگی این در ولایت فراه خوانده شده‌اند.
با این حال، مهدی قادری، سخن‌گوی قطعه‌ی کوماندوی لوای دوم غرب کشور می‌گوید که در جریان عملیات نظامیان این لوا، یک پایه مخابره، 4 عراده موتور سیکل و یک میل کلاشینکوف از نزد شورشیان به دست آمده است. او هم‌چنان افزود، شورشیانی که در رویداد یاد شده کشته شدند، افراد ملا عبیدالله بوده‌اند. ملا عبیدالله از فرماندهان گروه طالبان است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *