کرزی فرمانی را در مورد تخفیف مجازات زندانیان زن صادر کرد

اطلاعات روز: حامد کرزى، رییس جمهوری کشور به مناسبت هشتم مارچ (روز جهانی زن) فرمانی را در مورد تخفیف و عفو مجازات زندانیان زن صادر کرده است. براساس این فرمان، در مجازات زنان زندانی که به جزای بیش از ده سال محکوم شده باشند، یک سال و شش ماه تخفیف آمده است.
هم‌چنان اداره‌ی امور با نشر خبرنامه‌‌ای نوشته است که مجازات زنان زندانی که به جزای حبس بیش از پنج سال تا ده سال محکوم شده باشند، یک‌سال تخفیف آمده است. براساس خبرنامه‌ی این اداره، در مجازات زنان زندانی که به جزای حبس یک تا پنج سال محکوم شده باشند، شش ماه تخفیف آمده است.
حامد کرزی در این فرمان به وزارت امور زنان دستور داده است: «آن عده از زنان و دخترانی را که با استفاده از احکام این فرمان رها می‌شوند و محارم شرعی‌شان حاضر نباشند، الی حضور محارم شرعی آن‌ها در مرکزهای حمایوی مربوط نگه‌داری و جریان را با خانواده‌های‌شان در میان بگذارد».
فرمان یاد شده به اساس ماده‌ی ۶۴ قانون اساسی کشور صادر شده است. این فرمان در حالی صادر شد که پیش‌تر تعدادی از زنان زندانی از حامد کرزی خواسته بودند که آن‌ها را از زندان‌ها رها کند ‌یا هم در مدت قیدشان تخفیف بیاورد. این زندانیان مدعی بودند که حامد کرزی هر روز زندانیان طالب را بدون دلیل از زندان‌ها رها می‌کند، پس آنان را چرا رها نمی‌کند.
اداره‌ی امور دیروز با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که حامد کرزی برای تخفیف و عفو زندانیان زن فرمان شش ماده‌‌ای را صادر کرده است. براساس این فرمان، در مجازات حجز دختران کودک که به حجز بیش‌تر از پنج سال محکوم باشند، یک‌سال تخفیف داده شده است. هم‌چنان در مجازات حجز دختران کودکی که به حجز بیش‌تر از یک تا پنج سال محکوم شده باشند، شش ماه تخفیف داده شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *