اتحادیه‌ی اروپا از انتخابات آینده‌ی افغانستان نظارت می‌کند

اطلاعات روز: کاترین اشتون، رییس پالیسی خارجی اتحادیه‌ی اروپا می‌گوید که ناظران این اتحادیه برای نظارت از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در آینده‌ی نزدیک فرستاده خواهد شد. او افزود که تیس بیرمن، نماینده‌ی مجلس نمایندگان هالند تیم پانزده نفری ناظران اتحادیه‌ی اروپا برای نظارت از انتخابات آینده‌ی افغانستان را رهبری می‌کند.
قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور تا یک‌ماه دیگر برگزار شود. اتحادیه‌ی اروپا می‌گوید که حکومت افغانستان از این اتحادیه خواسته تا ناظران خود را برای نظارت از انتخابات‌ آینده‌ی کشور بفرستد. کاترین اشتون، رییس پالیسی خارجی اتحادیه‌ی اروپا می‌گوید که تیم ناظران اتحادیه‌ی اروپا از انتخابات آینده‌ی افغانستان به‌طور دقیق نظارت خواهند کرد.
او هم‌چنان می‌‌گوید،‌ تیم ناظران این اتحادیه به‌نوبه‌ی خود تلاش خواهد کرد ‌انتخابات آینده‌ی افغانستان تا حد‌ امکان شفاف برگزار شود. خانم اشتون تأکید کرد، انتخابات افغانستان برای اولین بار در تاریخ این کشور راه را برای انتقال قدرت سیاسی به طور د‌موکراتیک فراهم می‌کند.
این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات پیش‌تر اعلام کرد که سه صد هزار ناظر از روند انتخابات آینده نظارت خواهند کرد و نیز امکان افزایش این رقم وجود دارد. این کمیسیون تأکید کرده بود که میکانیزم مؤثر برای تضمین بی‌طرفی ناظران انتخابات آینده ایجاد شده است.
ناامنی از عمده‌ترین چالش‌های فرا‌روی سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی خوانده شده است. در همین حال، شماری از نهادهای انتخاباتی و فعالان مدنی می‌گویند که به دلیل ناامنی ممکن ناظران انتخاباتی برای نظارت از انتخابات آینده در برخی مناطق افغانستان رفته نتوانند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *