حامد کرزی: انتخابات 2009 را با رای زنان بردم

اطلاعات روز: رییس جمهوری کرزی در روز تجلیل از هشتم مارچ (روز جهانی زن) نقش زنان در انتخابات آینده را بسیار مهم عنوان کرد و گفت که زنان رییس جمهوری آینده‌ی افغانستان را تعیین خواهند کرد. او گفت: «در انتخابات سال 2009 زنان به من رای دادند و برنده شدم، وگرنه خارجی‌ها چاره‌ی من را ‌کرده بودند».
حامد کرزی هم‌چنان از تمام زنان واجد شرایط رای‌دهی خواست در انتخابات آینده شرکت کنند و به مردم افغانستان نشان دهند که رییس جمهور آینده را آنان تعیین می‌کنند. او تأکید کرد که رییس جمهوری آینده‌ی افغانستان نیز می‌داند که زنان در انتخابات آینده نقش به‌سزایی دارند و با رای زنان پیروز خواهد شد.
کرزی اما گفت که هنوز هم خشونت بر زنان در افغانستان هم‌چون ساير کشورهاى جهان وجود دارد و برای محو آن همه‌ی افغان‌ها تلاش کنند. کرزی از تمام مردان افغانستان خواست که با زنان خشونت نکنند. او گفت: «خشونت کردن با زنان زور مردان را نشان نمى‌دهد، بلکه ضعف، بی‌چارگى و حالت فرار‌شان را نشان می‌دهد».
در روز تجلیل از هشتم مارچ (روز جهانی زن) در کابل بر‌علاوه‌ی حامد کرزی، شماری از مشاوران ریاست جمهوری، وزیران، نمایندگان شورای ملی، فعالان حقوق زن و مسئولان نهادهای جامعه‌ی مدنی نیز حضور داشتند. بانو غضنفر، وزير امور زنان که در این مراسم حضور داشت، گفت که در جریان دوازده سال گذشته برای زنان افغان در عرصه‌های مختلف زمینه‌ی خوبی فراهم شده است.
او گفت: «در حال حاضر 22 درصد کارمندان دولتی و بخش‌های خصوصی، ٤١ در‌صد شاگردان مکتب‌ها و 15 درصد محصلان دانشگاه‌های کشور را دختران تشکیل می‌دهند». بانو غضنفر هم‌چنان افزود، در ١٢ سال گذشته قانون منع خشونت بر زنان، مقرره‌ی مرکزهای حمايتى زنان و مقرره‌ی حمايتى اقتصادى زنان از سوى وزارت زنان تهیه شده‌اند.
حرکت به سوی صلح
حامد کرزی می‌گوید که با برگزاری انتخابات پایه‌های افغانستان محکم‌تر خواهند شد و کشور به طرف صلح و ثبات در حرکت می‌شود. او گفت: «برگزاری انتخابات برای همه‌ی ما یک خوش‌بختی است؛ افغانستان از این راه به سوی ثبات بهتر در حرکت می‌شود و پایه‌های افغانستان محکم‌تر خواهد شد».
حامد کرزی تأکید کرد که افغانستان با برگزاری انتخابات با قدم‌های استوار به سوی آبادانی و خوش‌بختی حرکت خواهد کرد. او اطمینان داد که انتخابات ریاست جمهوری تا یک‌ماه دیگر بدون کدام مشکلی برگزار می‌شود. کرزی هم‌چنان گفت: «مطبوعات جهان گزارش می‌دهند که انتخابات آینده‌ی افغانستان خراب می‌شود، اما من می‌گویم که انتخابات آینده بسیار قوی برگزار خواهد ‌شد».
قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تا ماه دیگر برگزار شود. حامد کرزی دیروز از تمام افراد واجد شرایط، ‌از زن و مرد، خواست که در انتخابات شرکت کنند و رییس جمهوری آینده را انتخاب کنند، تا او بی‌غم شود. او می‌گوید که تا یک‌ماه دیگر افغانستان صاحب رییس جمهور جدید خواهد شد و بدون شک حکومت رییس جمهوری بعدی از حکومتش قوی‌تر خواهد بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *