طالبان سه معلم را در ولايت غور به قتل رساند

اطلاعات روز‌: مقام‌های امنیتی ولایت غور در مرکز کشور می‌گویند که گروه طالبان سه معلم این ولایت را به قتل رسانده است. زين‌العابدين، سرپرست آمريت فرماندهی غور به پژواک گفت که گروه طالبان معلمان یاد شده را در منطقه‌ای موسوم به «سرتايبه» در بين ولسوالى‌هاى تيوره و شهرک این ولایت به قتل رسانده است.
او هم‌چنان می‌‌گوید که نیروهای امنیتی ولایت غور در بازداشت و مجازات عاملان قتل معلمان و رهايى معلمى که در حال حاضر در قيد طالبان است، تلاش خواهند کرد. صبغت‌الله اکبرى، رييس معارف ولايت غور نیز گفته است که هفته‌ی پیش اين عده معلمان براى سپرى کردن امتحان ملى قابليت‌ها به چغچران، مرکز این ولایت آمده بودند.
او می‌‌گوید که گروه طالبان دیروز زمانى که این معلمان به ولسوالى تيوره‌ی ولایت غور برمی‌گشتند، در ولسوالى شهرک به دست طالبان مسلح کشته شده‌اند. او از نيروهاى امنيتى خواست که جلو قتل معلمان در این ولایت را بگيرند.
این در حالی است که پیش‌تر معصوم، آمر نظارت مديريت معارف ولسوالى تيوره‌ی این ولایت در انفجار ماين کنار جاده کشته شد. هم‌چنان پیش‌تر از این دو معلم در حمله‌ی افراد مسلح ناشناس در ولسوالى تیوره کشته شده‌اند. غور در مرکز کشور از ولایت‌های نسبتاً امن است، اما گروه طالبان در برخی ولسوالی‌های این ولایت فعالیت دارند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *