برای تلاشی زنان در مرکزهای رای‌دهی 13 هزار زن موظف خواهند شد

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گویند که برای تلاشی زنان در مرکزهای رای‌دهی 13 هزار زن موظف خواهند شد. صدیق صدیقی، سخن‌گوی این وزارت گفت که برای این زنان آموزش‌های لازم داده خواهند شد‌‌ که زنان را در مرکزهای رای‌دهی به طور دقیق تلاشی کنند.
قرار است سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور تا یک‌ماه دیگر برگزار شود. صدیقی می‌گوید که 13 هزار زن برای تلاشی زنان در مرکزهای رای‌دهی به منظور اشتراک گسترده‌ی زنان در انتخابات آینده موظف خواهند شد. او افزود که مأموران پولیس مرد مسؤلیت تأمین امنیت بیرون از مراکز رای‌دهی زنان را به عهده خواهند داشت.
او هم‌چنان می‌گوید که رای دهندگان زن هنگام مراجعه به مرکزهای رای‌دهی در روز انتخابات توسط مردان تلاشی نخواهند شد و زنان از این مسئله نگران نباشند. صدیقی تأکید کرد که در انتخابات دوره‌های گذشته در برخی موارد برنامه‌ی مشخصی برای تلاشی زنان در مرکزهای رای‌دهی وجود نداشته است.
مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی جریان دارد و تا کم‌تر از یک‌ماه دیگر انتخابات برگزار خواهد شد. اما نا‌امنی عمده‌ترین چالش فرا‌راه انتخابات آینده عنوان شده است. دو روز پیش نهاد انتخابات‌ شفاف افغانستان (تیفا) اعلام کرد که در ٦٢ ولسوالی کشور مردم از اثر ناامنی‌ها در انتخابات شرکت کرده نمی‌توانند.
این نهاد هم‌چنان تأکید کرد که ولسوالی‌های یاده شده در ولایت‌های بلخ، نورستان، ننگرهار، پروان، کاپیسا، بغلان، بدخشان، خوست، میدان‌وردک، جوزجان، سرپل، قندوز، پکتیا، تخار و فاریاب می‌باشند. نهاد تیفا از نیروهای امنیتی کشور خواست که برای تأمین امنیت انتخابات‌ آینده تلاش‌های نهایی‌شان را به خرج دهند.
اما مقام‌های وزارت امور داخله‌ی کشور می‌گویند که نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت انتخابات آینده در جریان یک‌ماه گذشته ده‌ها علیمات را در سراسر کشور راه‌اندازی کرده‌اند. صدیق صدیقی، سخن‌گوی این وزارت پیش‌تر در یک نشست خبری گفت که برای تأمین امنیت انتخابات آینده در یک هفته 63 عملیات راه‌اندازی و در نتیجه 123 جنگ‌جوی طالب کشته شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *