همزمان با سفر غنی؛ انفجار در جلال‌آباد 15 کشته برجا گذاشت

اطلاعات روز: همزمان با سفر رییس‌جمهور غنی به شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار، انفجار انتحاری در نزدیکی ساختمان ولایت رخ داد که تاکنون کشته شدن دست‌کم 15 تن در آن تایید شده است.

وحید مجروح، سخن‌گوی وزارت صحت عامه می‌گوید که در انفجار انتحاری در چهاراهی مخابرات شهر جلال‌آباد 15 تن کشته و 20 تن دیگر زخمی شده‌اند.

تاکنون آمار مختلف از تلفات این رویداد گزارش شده است.  رییس صحت عامه ننگرهار گفته که در این حمله‌ی انتحاری 19 نفر جان باخته و 20 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

براساس گزارش‌های اولیه، انفجار ساعت چهار بعد از ظهر یک‌شنبه، در نزدیکی ساختمان ولایت زمانی رخ داد، که مردم از دیدار با رییس‌جمهور غنی برمی‌گشتند. گفته شده که اقلیت هند هدف این حمله بوده است.

رییس‌جمهور غنی امروز در سفری به ولایت ننگرهار رفت و سنگ‌تهداب کمپلکس صحی هزار بستر زون شرق را گذاشت.

نجیب‌الله کامه‌وال، رییس صحت عامه ننگرهار گفته؛ قربانیان این حمله، هندوها و سیک‌های افغان استند.

براساس گزارش‌های نخستین، تا حوالی ساعت 5 عصر ۱۵ جسد به مراکز صحی منتقل شده که 8 نفر آنان از اقلیت هندو، دو نفر مسلمان‌ هستند و هویت پنج نفر دیگر تاکنون مشخص نیست.

تاکنون هیچ فرد و گروهی مسوولیت این حمله را به‌ عهده نگرفته‌ است.

قبل از وقوع این حمله، رییس‌جمهور غنی در جریان سخنرانی‌اش خطاب به مردم جلال‌آباد گفت که مشاوران امنیتی‌اش برایش گفته بود که به آن شهر سفر نکند، زیرا خطر حمله بر وی می‌رود. اما آقای غنی گفت که با وجود نگرانی‌ها، تصمیم گرفت به جلال‌آباد، سفر کند.

آقای غنی در حالی کار ساخت کمپلکس صحی هزار بستر زون شرق افتتاح کرد که سه سال پیش نیز کار ساخت این کمپلکس از سوی وزیر صحت عامه افتتاح شده بود.

براساس معلومات ریاست‌جمهوری این کمپلکس که در ۲۰۰ جریب زمین ساخته می‌شود در آن شفاخانه ۲۰۰ بستر نسایی ولادی، شفاخانه ۱۵۰ بستر معلولین، شفاخانه ۴۰ بستر توبرکلوز، تعمیر جدید شفاخانه ننگرهار با ظرفیت ۶۰۰ بستر و دیپوهای نگهداری دوا و غذا، ساخته می‌شود.

عکس از جریان سفر رییس جمهور به جلال‌آباد. ارگ

آقای غنی در جریان این سفر با بزرگان، علما، استادان دانشگاه‌ها و‌ مکاتب، ولسوالان، وکلای شورای ولایتی، جوانان و فعالان نهادهای مدنی، زنان، خانواده‌های شهدا، تجاران و صنعت کاران، وکلای گذر و اصناف، مسولانی نظامی و امنیتی، افسران، بریدملان و سربازان به صورت جداگانه دیدار می‌کند.