فرمانده پولیس غزنی می‌گوید اجساد بیشتر از صد طالب در شهر باقی مانده است. عکس از صفحه فرماندهی پولیس غزنی

فرمانده پولیس غزنی: شهر در اختیار نیروهای امنیتی است

اطلاعات روز: فرید احمد مشعل، فرمانده پولیس ولایت غزنی از عقب زدن حمله‌ی طالبان بر شهر غزنی خبر داده و می‌گوید که شهر در اختیار نیروهای امنیتی است.

شب گذشته جنگجویان طالب حمله‌ی گسترده‌یی را بر شهر غزنی و پاسگاه‌های نیروهای امنیتی انجام دادند و تا صبح امروز با نیروهای امنیتی دریگری کردند.

فرماندهی پولیس غزنی می‌گوید که حملات طالبان در اکثر نقاط غزنی عقب زده شده است: «اجساد دشمنان دین و ایمان و مزدوران آی اس آی که می‌خواستند مردم ولایت غزنی را خاک و خون بکشند، هم اکنون بروی جاده باقی مانده است.»

یک باشنده غزنی به اطلاعات روز می‌گوید که در حال حاضر جنگ در مرکز شهر غزنی خاتمه یافته و درگیری‌های پردکنده در اطراف شهر جریان دارد.

نصیر احمد فقیری، یک عضو شورای ولایتی غزنی در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته: «طالبان در ساحه بزازی، خواجه علی و بعضی قسمت‌های دیگر شهر در خانه‌ها و مارکیت‌های تجارتی جابجا شده‌اند و بصورت وقفه‌یی با نیروهای امنیتی درگیر می‌شوند.»

قبلاً ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان در صفحه‌ی توتیر خود نوشته بود که ساحات «حوزه ششم، پی آر تی، بالاحصار، تپه تلویزیون مرکز توپچی و تمام حوزه‌های شهر غزنی به تصرف طالبان درآمده است.»

جنگجویان طالبان که وارد شهر غزنی شده‌اند.

او مدعی شده است که جنگجویان طالبان در جریان این حمله ده‌ها سرباز امنیتی افغان را کشته شده‌اند.

فرید احمد مشعل، فرمانده پولیس غزنی اما از مرکز شهر با پخش زنده در صفحه‌ی فیس‌بوکش می‌گوید که طالبان شکست خورده و تمام شهر در اختیار نیروهای امنتیی است.

آقای مشعل می‌افزاید با شکست طالبان، اجساد بیش از صد تن در شهر باقی مانده و نیروهای امنیتی تمام جاهای خود را در اختیار دارند.

فرمانده پولیس غزنی می‌گوید اجساد بیشتر از صد طالب در شهر باقی مانده است. عکس از صفحه فرماندهی پولیس غزنی

لوای ارتش در غزنی می‌گوید که کماندوها و نیروهای کمکی وارد شهر غزنی شده‌اند و اکنون شهر در کنترل نیروهای امنیتی است.

لوای ارتش با نشر خبرنامه‌یی مدعی شده که تاکنون در درگیری‌های غزنی بیش از ۷۵ جنگجوی طالب کشته شده اند.

در این خبرنامه خطاب به مردم غزنی آمده: «تمام شهروندان شریف ولایت غزنی در هر جای که از بودن طالبان اطلاع بدست دارند، لطف نموده با مسوولین امنیتی تماس بگیرید. اطلا‌رسانی به وقت شما باعث سرنگونی قاتلین اولادهای تان می‌شود. ما بالای هیچ تروریست رحم نمی‌کنیم. اطمینان داشته باشید کامیابی از آن ماست.»

اما دقایق پیش ذبیح‌الله مجاهد در تویتر خود مدعی شد که هم‌اکنون افراد طالبان حمله به طرف زندان ولایت غزنی را آغاز و دو پاسگاه نیروهای امنیتی را تصرف کرده‌اند.

از برخی ساحات غزنی دود و آتش بلند شده‌ است. عکس از خبرگزاری پژواک

تصاویری که از شهر غزنی منتشر شده، نشان می‌دهد که از برخی ساختمان‌ها دود و آتش بلند می‌شود.

 

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *