شماری از شهروندان کابل در مخالفت با اعلام آتش‌بس حکومت با طالبان راهپیمایی کردند

اطلاعات روز: ده‌ها تن از اعضای سازمان روندسبز افغانستان به رهبری امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی با راهپیمایی در کابل به اعلام آتش‌بس حکومت با گروه طالبان مخالفت کردند.
آنان امروز(دوشنبه، 29اسد) در یک تجمع اعتراضی مخالفت‌شان را با اعلام آتش‌بس حکومت با گروه طالبان اعلام کرده و تأکید کردند که« معاملات پنهانی» منجر به تأمین صلح در افغانستان نمی‌شود.
این معترضان با شعار« فراموش کار مساویست با جنایت‌کار» اعلام آتش‌بس حکومت با طالبان را «دسیسه» خواندند.
در قطع‌نامه‌‌ی معترضان آمده است« هرچند که مردم افغانستان تشنه صلح اند اما تعامل پنهانی و پشت پرده با گروه طالبان به بهانه صلح منجر به برقراری ثبات نخواهد شد.»
آنان در مقابل سفارت پاکستان شعارهای بر ضد آن کشور سر داده و اسلام آباد را به حمایت از گروه طالبان و ویرانگری در افغانستان متهم کردند.
معترضان با بیان این که گروه طالبان در این اواخر در ولایت‌های غزنی، فاریاب و کابل« فاجعه آفریده‌اند» از حکومت افغانستان خواستند که با اعلام آتش‌بس بار دیگر به این گروه فرصت« جنایت» را ندهد.
در بخشی از قطع‌نامه این معترضان آمده است« محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان بار ها گفته است که جغرافیه سیاسی کشور تقسیم نخواهد شد درحالی که در عمل به طالبان اجازه داده شد تا نمادهای ترور و کشتار را در شهر کابل به نمایش بگذارند. از حکومت وحدت ملی می‌خواهیم که به بهانه‌ی آتش‌بس به تروریستان اجازه گشت زنی به جاده‌ها و محله‌هایی که عزاداران مصروف عزاداری عزیزان بخاک و خون افتاده‌ی خویش‌اند، ندهد. پیام ما به شهریان کابل و دیگر شهرهای افغانستان این است که اگر اعضای لشکر جهل و وحشت بازهم به محله‌های تان به بهانه آتش‌بس داخل شدند بروی شان لعنت و سنگ بریزید و با این کار شجاعانه خویش نشان دهید که این ملت حافظه و شعور دارد و یک حلقه بی‌ریشه صلاحیت عفو تروریستان را به نماینده‌گی از مردم ندارد.»
حکومت افغانستان دیروز آتش‌بس سه مامه مشروط با گروه طالبان اعلام کرد. طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است.