بعد از سال‌ها خشک‌سالی، آب هیرمند جاری شد

اطلاعات روز: شماری از باشندگان ولایت نیمروز در جنوب کشور می‌گویند که بعد از سال‌ها خشک‌سالی آب در رودخانه‌ی هیرمند جاری و باعث شادمانی باشندگان محل شده است. نیمروز در همسایگی زابل ایران قرار دارد و در سال‌های گذشته همواره با خشک‌سالی روبه‌رو بوده است.
در جریان سال‌های گذشته، باشندگان این ولایت حتا برای تأمین آب آشامیدنی با مشکل مواجه بوده‌اند. باشندگان نیمروز گفته‌اند که به دلیل خشک‌سالی تعداد زیادی از دام‌های آنان در چند سال گذشته تلف شده‌اند. بی‎بی‎سی گزارش داده است، ریزش باران شدید در ولایت نیمروز در چند روز گذشته باعث جاری شدن آب در رودخانه‌ی هیرمند شده است.
هم‌چنان باشندگان نیمروز می‌گویند، آب رودخانه‌ی هیرمند به سوی دریاچه‌ی هامون در حال سرازیر شدن است و این دریاچه در حال آب‌گیری می‌باشد. خشک‌سالی سال‌های گذشته باعث جاری نشدن آب کافی به دریاچه‌ی هامون شد و این دریاچه‌ی مرزی میان افغانستان و ایران خشک شد.
بخشی از شمال دریاچه‌ی هامون که در خاک افغانستان قرار دارد، در سال‌های گذشته خشک بوده است. شماری از دهقانان نیمروز گفته‌اند که دام‎های مردم این ولایت به دلیل خشک‌سالی در منطقه‌ی یاد شده در سال‌های گذشته کاملاً از بین رفته‌اند. آنان از جاری شدن آب در رودخانه‌ی هیرمند و سرازیر شدن آن به دریاچه‌ی هامون اظهار خرسندی کرده و از دولت خواسته‌اند، آب هیرمند و هامون را به‌درستی مدیریت کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *