دو عضو مجلس خبرنگاران را تهدید به مرگ کردند

اطلاعات روز: اتحادیه‌ی ملی ژورنالیستان افغانستان از وضعیت خبرنگاران اظهار نگرانی کرده و گفته است که دو عضو مجلس تعدادی از خبرنگاران را تهدید به مرگ کرده‌اند. اتحادیه‌ی ملی ژورنالیستان با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است، در جریان چند هفته‌ی گذشته در شماری از ولایت‌های کشور علیه خبرنگاران خشونت‌های چشم‌گیری شده است.
بخدی به نشر از اعلامیه‌ی اتحادیه‌ی ملی ژورنالیستان گزارش داده است، در ولایت بغلان، یکی از اعضای مجلس نمایندگان مسئولان و خبرنگاران یک تلویزیون محلی این ولایت را تهدید به مرگ کرده است. هم‌چنان این عضو مجلس هشدار داده است که ساختمان تلویزیون را به آتش خواهد کشید.
اتحادیه‌ی ملی ژورنالستان هم‌چنان گفته است، یک عضو مجلس در روز انتخابات کمپاین می‌کرده، اما زمانی که خبرنگاران خواسته از آن جریان تصویر بگیرند، این عضو مجلس خبرنگاران را تهدید به مرگ کرده است. براساس ادعای بخدی، این عضو مجلس در روز رای‌دهی به‌نفع یک نامزد‌ مشخص ریاست جمهوری کمپاین کرده است. اتحادیه‌ی ملی ژورنالیستان هویت این دو عضو مجلس را افشا نکرده است، اما از دولت خواسته که عاملان خشونت بر خبرنگاران را بازداشت و به پنجه‌ی قانون بسپار‌د. هم‌چنان در اعلامیه‌ی اتحادیه‌ی ملی ژورنالستان آمده است، مأموران پولیس تعدادی از خبرنگاران و فعالان جامعه‌ی مدنی را در ولایت غور لت و کوب کرده‌اند و در این رویداد 3 خبرنگار زخمی شده‌اند.
خشونت بر خبرنگاران در جریان چند سال گذشته در کشور‌ در حال افزایش بوده است. خبرنگاران کشور همواره از سوی مقام‌های دولتی، محلی و مخالفان مسلح‌ مورد خشونت قرار گرفته‌اند. اداره‌ی حمایت‌ کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) نیز پیش‌تر از افزایش خشونت بر خبرنگاران در سال جاری خبر داده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *