لغزش زمین در شمال کشور بیش از صد خانه را ویران کرد

اطلاعات روز: بر اثر باران شدید و لغزش زمین در ولایت تخار در شمال کشور 4 تن جان باختند و بیش از صد منزل مسکونی ویران شدند. سنت‌الله تيمور، سخن‌گوى والى تخار گفته است که لغزش زمین در منطقه‌‌ای موسوم به «خواجه خیرات» در مربوطات ولسوالی رستاق این ولایت روی داده است.
به ‌گفته‌ی او، پس از باران‌ شدید در ولسوالی‌ رستاق تخار زلزله روی داده و بر اثر آن بیش از صد منزل مسکونى تخريب و تعدادی از باشندگان محل زير انبار گل و خاک شده‌اند. او افزوده، 4 جسد از محل رویداد از زیر خاک بیرون شده و احتمال دارد که تعدادی اجساد دیگر نیز زیر دیوارها موجود باشند.
باشندگان ولایت تخار در جریان سال‌های گذشته شاهد لغزش‌های‌ زمین در مرکز و برخی ولسوالی‌های این ولایت بوده‌اند. در حدود 12 سال پیش نیز در منطقه‌ی خواجه خیرات ولسوالی رستاق تخار لرزش زمین رخ داد و بر اثر آن صدها تن جان باختند و صدها‌ منزل‌ مسکونی ویران شدند.
مناطق شمال‌شرقی کشور، از‌ جمله ولایت‌های بدخشان و تخار فعال‌ترين ناحيه از لحاظ لغزش‌خيزی خوانده شده است. چند هفته پیش نیز در ولسوالى پشتون‌کوت ولايت فارياب زمین لرزید و بر اثر آن ٨٠ منزل مسکونى تخریب و باشندگان محل از منطقه متواری شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *