امضای قرارداد 225 ملیون دالری بین افغانستان و بانک جهانی

اطلاعات روز: افغانستان و بانک جهانی 4 قرارداد را در بخش‌های آموزش و پرورش، شهرداری، برق و برنامه‌های آموزی کوتاه‌مدت به ارزش 255 ملیون دالر آمریکایی به امضا رساندند. این قرارداد بین عمر زاخیلوال، وزیر مالیه‌ی کشور و فلیپ لی هوریو، مسئول بانک جهانی برای آسیای جنوبی در واشنگتن به امضا رسیده است.
عمر زاخیلوال، وزیر مالیه‌ی کشور چند روز پیش در رأس یک هیأت بلند‌پایه‌ی دولتی به واشنگتن سفر کرد و در نشست سالانه‌ی بانک جهانی و صندوق وجهی جهانی نیز اشتراک ورزیده‌ است. این نشست برای سه روز، از 11 تا 13 اپریل 2014 در شهر واشنگتن آمریکا برگزار شده است.
در جلسه‌ی نیمه‌سال صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی همه ساله شماری از وزیران کشورهای جهان، رییسان بانک‌های مرکزی و انکشافی و مسئولان بخش‌های خصوصی گردهم می‌آیند و روی موضوعات و نگرانی‌های جهانی، از جمله کاهش فقر، توسعه‌ی اقتصادی‌ و موثریت کمک‌های خارجی رایزنی می‌کنند.
در خبرنامه‌‌ای که از سوی وزارت مالیه شب گذشته به روزنامه‌ی اطلاعات روز فرستاده شد، آمده است، وزیر مالیه با اشتراک در این جلسه قرارداد چهار پروژه‌‌ را به ارزش ٢٥٥،٥ میلیون دالر آمریکایی با بانک جهانی به امضا رسانده است. انتظار می‌رود با عملی شدن این پروژه‌ها، در بخش‌های ‌آموزش و پرورش و بازسازی کشور تغییرات خوبی به وجود آید.
هم‌چنان در خبرنامه‌ی وزارت مالیه آمده است، از مجموع پول یاد شده، 40 میلیون دالر آن برای انکشاف پروژه‌ی برق، 15میلیون دالر آن برای برگزاری آموزش‌های حرفه‌ا‌ی و ایجاد فرصت‌های کاری، 110 ملیون دالر برای برنامه‌ی انکشافی شهرداری کابل و 90.5 میلیون دالر آمریکایی دیگر‌ برای بهبود و مؤثریت ترانسپورت شهری کابل اختصاص داده شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *